evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Galna föräldrar

Publicerad 2015-12-30 13:34:00 i Allmänt,

 
 
 
I går var vi och gratulerade min Gudson Nils på 15-års dagen.
 
 
 



Collan som är mästare på galna tårtljus hade fixat fint i tårtan som vanligt.

Nils tårta. Bröst-ljus!

Detta var Emils tårta i Augusti

Och min för nåt år sen. Snopp-ljus!

Det blev ett riktigt roligt kalas. Vi vuxna berättade roliga händelser mest från 20-års åldern.
Vi skrattade så vi grät och ungdomarna var mycket roade av våra tokiga upptåg. Det involverade borttvättade ögonbryn och kissande i en fondu-gryta även lite nyare historier.
De lite äldre i församlingen sa: vilka historier, sånt där tok höll vi aldrig på med. Men så kröp det fram den ena efter den andra galna historien ändå.
Fantastiskt vad roligt det är med galna roliga människor.
Jag är så glad att jag har galna vänner, det värsta jag vet är torra tillknäppta människor utan galen humor.
Världens finaste ungdomar har det blivit av våra ungar också, även de andra galna föräldrarnas ungdomar som var med.Så lite galenskap är bara positivt.






Det var bara några år sen våra barn frågade om alla mammor går påsk-kärring på Påsk.
Jaaa, det trodde vi och så fortsatte vi med det och dom hänger på än.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela