evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Eucalyptusträd

Publicerad 2015-07-29 20:01:00 i Allmänt,

Jag tror jag är en riktig trädkramare. Jag ÄLSKAR eucalyptusträd. När jag bodde i USA så bodde jag runt dessa träd och den lukten förknippar jag så mycket med min tid där. Jag älskar den lukten. Jag har plockat med mig blad som jag torkat och gjort potpurri av och kottar med frön som jag planterat. (inget har hänt där än) och min 14 åriga son Malte har planterat redwood frön. I går när jag var på blomsterlandet hittar jag ett litet träd av en annan sorts eucalyptus som också doftar underbart. Riktigt kul att de blivit lite uppmärksammade här hemma också, även om det är en annan sort.
 
Detta är jag typ 1992 där jag bodde i Mill Valley omringad av Redwoodträd och Eucalyptusträd.
 
 
 2011 i California med goda vännerna Vincents. Mina grabbar var bara 10 och 12 år här.
 
 
 
 
Eucalyptusträd från Blomsterlandet, doftar ljuvligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela