evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Avsked och Thanksgiving

Publicerad 2015-11-28 08:42:00 i Allmänt,

I Onsdag fick vi ta avsked av Lars på hans begravning i Karlskoga. Jag tror ingen har riktigt fattat att han är borta än.
Det var en fin begravning och Lisa sjöng "jag har hört om en stad ovan molnen" i kyrkan. Det var otroligt stämningsfullt. Starkt att hon kan sjunga på våra närståendes begravningar. Hon sjöng även på mormors ,"Amazing grace" var det då, Det blir lite mer personligt då.
Min granne Katarina läse ett sånt fint citat från filmen Sagan om ringen i går som jag tyckte passar in här:
" No, it doesn´t end here. Death is just another path we all must take."
 
 
 
 

När vi kom tillbaka hem var det bara att köra igång med kalkonen, det tar ju sina timmar att tillaga en sån.
 
 
Pumpa purén till Pumpkin spiced latte gjorde jag av en butternut pumpa. Latten blev jättegod, men på middagen gjorde vi på chai-te istället för kaffe eftersom det var sent en vardag kväll.Det blev också gott men lite blaskigt, Man skulle nog haft mer koncentrerat starkt te och mer mjölk än vi hade.





Två härliga kalkoner som blev jättegoda.

 
Uppdukat hos Familjen Pilotti-Wiger med ett varsitt Tarot-kort på varje tallrik som Katarina läste för oss efter maten. Alla fick även säga något dom var tacksamma för.
Fadern i huset var dock inte hemma utan hade förmånen att vara i USA på just Thanksgiving. Tveksamt om han fick lika goda kalkoner som hemma i Sverige dock.




Alltid lika härligt att se när dessa ungdomar kommer tillsammans och babblar nonstop. De har ju vuxit upp tillsammans härute på gården, lekt ihop, gått i samma dagis och klasser och hängt med på våra grann-sammankomster. Nu  är dom tonåringar, går på olika skolor och har olika intressen men så fort vi ses så babblas det som aldrig förr.


En mycket trevlig kväll mitt i veckan med god mat och trevliga vänner. Vi har mycket att vara tacksamma för.
 
 
Avslutar med en bild jag fick av Katarina från förra årets Thanksgiving.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela