evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Förberedelser

Publicerad 2015-10-29 22:57:47 i Allmänt,

 
Esplunda i sin Halloween skrud
Stämningsfullt när man kommer upp 5 på morgonen och fullmånen lyser in genom vårt spindelvävsklädda fönster och skelettet sitter och spelar piano i månskenet.
 

Vi har börjat vår dekorering av huset och grabbarna fixar lite nytt till vår utomhus dekorering som gravstenar och kistor.
 
 
Malte hade fest med fritidsgården för mindre barn på Glanshammar skola i går kväll. De var här med en släpkärra och hämtade rekvisita till festen som hölls i en av fritidsledarnas lada. Vi fixade även en jello hjärna i formen vi fick av Victoria. Blir mer Jello-hjärna och Jello-shots med sprit i till vår fest!
Victoria skrev att hon brukade spraya formen med olja för att jellon skulle släppa lätt. Det har inte vi skrev jag, men jag kan ju smörja formen med olja. Gissa vad jag hittade nu då...jo sprayolja.
 
 
 
En tjej som sitter i kassan på Ica Glansen sa idag när jag var inne att: Vilken fest dom hade ordnat igår, mina barn var så nöjda. Hälsa Malte det. Riktigt kul för ungdomarna och ledarna har gjort ett fantastiskt jobb.
 
När jag kom hem från jobbet idag hade jag dessa härliga ungdomar här. Alla sover kvar och Sol som är vår extra-familje-medlem är här och hälsar på från Nykvarn. Dessa tre är så tighta fast Sol flyttat.
 
 
 

Här bäddas det...
Här är dom för ett  år sen.

Och i somras....
 

Min närmsta kontors granne Jerry är en riktig fika expert. Han köper alltid massa goda bakverk. I dag blev det Halloween-tårta på jobbet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela