evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Träskor

Publicerad 2015-09-25 19:40:00 i Allmänt,

 



Det finns mycket jag älskar med hösten. Luften, naturen, färgerna och min favorit högtid Halloween
En sak jag inte gillar är att jag måste ställa undan mina älskade träskor.
När jag växte upp på 70-talet var träskor high fashion och man köpte nya varje vår. Jag bodde i Karlskoga och där hade vi en egen träskofabrik som faktiskt fortfarande finns kvar. Två av mina träskor kommer därifrån. Man kan beställa vilken färg och form som helst.
 
Här är jag 5 år och har ett par blommiga träskor. De andra är min kusin Eva-Lena och min mycket snygga farfar Kalle i sommarstugan i Löa.
 

Och gissa vad jag har nu...ett par blommiga träskor. Likadana. Jag köpte dessa för kanske 7 år sen utan att veta att jag hade ett par när jag var liten. Jag var väldigt bestämd på att jag ville ha ett par blommiga med röd botten .Gissa om jag blev förvånad när jag hittade den här bilden. Det måste ha funnits i bakhuvudet att jag älskade dessa.Till saken om tillfälligheter eller ödet är dessutom en av mina bästa vänner Carola från Löa. Världens minsta prick på kartan och vi fann varann i vuxen ålder och hade Löa gemensamt. Konstigt.

 
Dessa är också från Karlskoga trätoffelfabrik som den heter.
 
Här är ett par rosa från märket Calou, köpta på Smutrongården.
 
Dom här mycket snygga skorna är av märket Hasbeens. Jag har fått dom av min vän Collan. Hon hade fått dom men kunde inte ha dom så då fick jag dom. Det var verkligen kul för mig för dessa har blivit mycket välanvända. Älskar dom.
 
Dom var även med till USA.
 
 

Annat kul med hösten är ju svamp. Inte jättekul att rensa men skönt att gå i skogen och plocka.
Dessa röksvampar växer på gärdet hemma varje år. Dom blir enorma. Maltes fötter och händer är med på bilderna för att man ska se storleken på svamparna.

 
 
Malte min tokiga och duktiga 14-åring håller på att planera en Halloween fest för årskurs 4-6 på Glanshammars skola tillsammans med några kompisar och ledarna på fritidsgården i Glanshammar. Så här ser affischen ut dom ska sätta upp på skolan. Malte till höger.
 

Kommentarer

Postat av: Mita

Publicerad 2019-05-30 09:38:45

De röda träskorna påminner om de jag köpte i en RFSU butik i Västerås på tidigt 70-tal, görsnygga 💪🏼

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela