evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Långsamma människor

Publicerad 2016-04-26 16:04:05 i Allmänt,



Alltså, långsamma människor. Finns inget som gör mig så stressad som människor som det inte är nån sprutt i.
Jag är av naturen snabb i det mesta jag gör, ibland lite slarvig men snabb. På jobbet däremot är jag extrem noggrann men snabb.
En säljare jag jobbar mot på några nya kostnadsställen jag har i Norrland tycker jag är helt otroligt snabb.(Han hade visserligen några superlångsamma spruttlösa medarbetare tidigare.)  Han påpekar det dagligen och undrar vad jag äter till frukost. Jag brukar skicka en bild på godisskålen då!
Han kallar mig kulsprutan. Han skickar in en affär, tar en snus sen är den registrerad och klar.
Så är det. Jag vill inte ha några högar liggandes. Kan det reggas direkt så reggas det.
Jag vet en som tex. kan stå och vika tvätt så noggrant så noggrant, det tar en halv dag. Ska det hjälpas till med nåt går det så långsamt att det är lika bra att göra det själv. Ja vi umgås inte längre. Inte på grund av det men skönt att slippa se snigelfarten. Jag trivs bäst bland människor med fart i.
Tonåringar är inte särskilt snabba heller har jag märkt. Hmmm, men det är förhoppningsvis övergående. Jag är inte sen att påpeka att det inte är en attraktivt egenskap. Något att tänka på inför framtiden.
Och folk som möljar vid matlagning är också jobbigt. Det blir lika bra om man är snabb. Det behöver inte vara perfekt skurna likadana bitar av allt.
Jag har även åsikten att många långsamma människor även är lite långsamma i huvudet. Inte alla men många.  Min åsikt.
 
 


I dag vill jag gratulera min vän Victoria som bor i USA. Grattis på din dag!
Vi lärde känna varann när vi jobbade ihop på Brolyckan. Ett Servicehus för gamla. Det var hon och jag och Collan som fann varann där. Och vi är bästa vänner än i dag allihop.
Våra barn har vuxit upp ihop även om Victorias barn har vuxit upp på en annan kontinent har dom lyckats bli supertighta. De har ju setts minst vartannat år och nu är dom så stora att dom har kontakt via sociala medier och telefoner. Härligt med genuina vänner. Allas våra barn är mellan 14 och 18 år så de är ju jämngamla allihop.
Och vi damer är mellan 27 och 29 år . :)
 



Hon ser precis lika dan ut idag. Vet inte hur hon bär sig åt.


 
 

Några bilder på våra barn genom åren.



 


 


 






Fin vänskap!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela