evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kräftor och lite annat

Publicerad 2016-08-30 08:21:00 i Allmänt,

 
Jag behöver en ny dörrmatta, ska leta efter en sån här.



I helgen kokade Micke kräftor för hundrade gången denna säsong. Nä, kanske inte hundra men han har kokat många gånger. Han köper Hjälmarkräftor av en kille som har fiskevatten i Lunger.
Mamma kom i Lördags så vi åt lite kräftor tillsammans med grannen Hans. Grillade och rökte fisk.




Mamma sov kvar så vi tog en liten tur dagen efter till Pelles brott och till skogen. Vi hittade ingen svamp och det började regna så det blev en snabb tur.








Jo, en svamp hittade vi.

Lagade en kycklingrätt häromdagen som Colan bjöd på en gång.
Stek kyckling i valfri storlek och lägg i en form.
Koka ihop en sås på 3 dl grädde, två askar färskost med vitlök och örter, lite soya, hönsbuljong och vitpeppar.
Häll det över kycklingen och smula över fetaost och lägg på körsbärstomater och svarta urkärnade oliver.
Ställ in i ugnen en stund.
Lätt och gott.
 
 
Noah vill att jag köper lite mat som han kan ta när han är småhungrig (typ hela tiden) I USA har dom ju allt. Frysta våfflor & plättar att stoppa i brödrosten, goda bagles osv. Här är det lite svårt att få tag i sånt. Bagles finns i en sort och nu hittade jag croissanter som man kan baka i ugnen. Det gillar han också för Victoria gjorde såna.
Det är skitsvårt att hitta må mellis till honom. Yoghurt, flingor och sånt är han inte mycket för och inte småpizzor eller mackor. Jag finkammar affärerna i deras hemliga hyllor. Tips mottages tacksamt. Sånt med ost är inget alternativ om det inte är cheddar.





 






Här kommer ett litet tips om tips (dricks) i USA. Inte alltid lätt att veta hur man ska räkna ut dricksen när man faktiskt ska lämna dricks där, 20%. Tycker detta var en bra mall.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela