evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Begravning

Publicerad 2016-12-03 09:54:00 i Allmänt,

 

I Tisdags var det begravning för denna fina man. Karl-Gustav. Mer innerligt godhjärtad och genuint vänlig man har jag sällan skådat. En fantastisk människa som jag fått äran att ha i mitt liv de sista 22 åren sen han träffade min farmor. Två ensamma människor som fann varandra på ålderns höst när deras make/maka gått bort.

Det var en mycket fin annorlunda begravning. Karl-Gustav var inte med i Svenska kyrkan utan hade en ceremoni utan präst och religiöst innehåll. Han hade själv till stor del komponerat allt. Mycket mer personligt och skönt att slippa allt prat om Gud, psalmer  osv. Värdigt och vackert.
På begravnings fikat efter fick vi höra många roliga historier om Kalle av hans dotter och även under begravningsakten fick vi höra mycket om Kalle vi inte visste, om  hans uppväxt och arbetsliv.

Jag band min egen bukett då jag inte hann beställa i tid. Den blev OK med tanke på tidsbrist.










Vila i frid fina Kalle. Vi ses igen....tills dess ska jag göra mitt bästa att ta hand om din Eva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela