evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julgransdekorationer

Publicerad 2016-12-10 13:14:17 i Allmänt,

Julen närmar sig med stormsteg och det mesta handlandet och pyntandet är klart. Nu ska det bara mysas och insupa allt juligt. Det till och med snöar idag.
I kväll ska vi till närmsta grannarna på glögg mingel och i morgon ska vi till ett par andra grannar på Luciafirande.

 



I morse åkte min juligaste kaffemugg fram.
När jag låg i soffan med min kopp  Och mina söta tofflor insåg jag hur viktigt det är att matcha kaffemuggen med julgransdekorationerna. Blir dessutom glad av att se mina julgransdekorationer som har många fina minnen.





Både koppen, julgrans-koppen och tofflorna har jag fått av min vän Collan. Hon hittar allt gulligt i London.
 
 
Min fina Paris kula som jag köpte i Paris.

San Francisco kula och Cable car från just San Francisco.
 

Disneyland




Några från vänner...






Mickes gamla  Disney kulor....




 
Några som är för tunga för granen.....Mössen i skon också från Collan och London...
Den här dekorationen var ju ingen bra idé. Den barrar.
Det fick bli en ny skrud till den.




 





Nu ska jag sätta fart med lite julklapps inslagning. Hittade denna till en av katterna. Vi får väl se hur det går....
 
 
Jag har en hel del att slå in...två stora säckar och massa lådor. Ska även slå in några gå-borts-presenter och några julklappar till Clarion Hotel Borgens gran för barn som inte får så många paket. Så fint att dom gör så varje år, de samarbetar med Giving People som sedan delar ut paketen till behövande familjer.
Det är mina gamla Eurostop kollegor som flyttat till Borgen i stan. Ska bli kul att se hur dom har det i sina nya lokaler.






Lite att slå in, får väl dricka lite glögg så det blir lite roligare.

Gå-bort-presenten till i kväll är klar. Två ljuslyktor, en tomte och en hyacint inslaget i cellofan.

 

Och där var även den andra klar....snarlik sånär som andra lyktor och en skylt istället för en tomte.


 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela