evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Ny gran och leveranser

Publicerad 2016-12-27 08:12:31 i Allmänt,

Hittade dessa söta burkar på Citygross som jag fyllt med hemgjort och köpt godis och gett bort till några i Julklapp och som tack för hjälpen present.




Det blev ett par dagar julledigt innan Jul för att hinna med allt. Matlagning, presentutdelning, handling och sista pysslet hemma.

De bästa julklapparna är när man får en sån här matlåda. Denna är från en leverantör till Mickes jobb.






Denna fick vi av Mickes föräldrar. Båda lådorna fulla med godsaker.

Några påsar redo för leverans innan jul.

Ja, det har var ju en historia för sig också. En stendöd kungsgran. Vi tog visserligen in den 2:a advent men det brukar vi göra. Den drack aldrig något vatten så vi tror det var julgransfoten det var fel på. Jag vägrade att titta på denna ledsna gran hela julhelgen men de andra i familjen brydde sig inte. De tyckte inte vi behövde någon ny gran.

Den barrar ju inte eftersom det är en kungsgran men grenarna slokade.

Så jag fick ta saken i egna händer och på hemlig plats fixade jag en ny gran. Såg och pannlampa och lite envishet var allt jag behövde. Nåväl, bågfil var det visst fick jag höra men det gick det med.


Trots mörker hittade jag en helt perfekt gran.





Jag klädde av den gamla och slängde ut och klädde på den nya. Sen var jag mycket nöjd med mitt jobb.




Jag hade gjort i ordning en påse med julklappar till katterna under den lilla granen. På morgonen den 23:e var några paket öppna och en skyldig katt låg mätt och nöjd på golvet.



Fixade även ännu en liten gran med rot och lite mer enris till dekorering.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela