evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Söndags bröd

Publicerad 2016-01-24 16:17:00 i Allmänt,

I morse provade jag ett annat brödrecept  med havregryn som jag fick av Collan. De blev goda men något för söta för min smak.
Provar nog att minska på sockret till nästa gång.


Nybakat bröd behöver inget annat pålägg än Bregott.


Kletade ihop lite köttfärs/grönsaks smet och stekte lite järpar till kvällsmat.
Mixade lök, vitlök, selleri, morot och persilja och blandade i köttfärssmeten.
Det blir säkert bra! 
Jag har sån rejäl idétorka när det gäller matlagning. Har inget matlagnings glädje. Det känns bara som ett stressmoment, men det är väl så det blir när man har tonåringar som är hungriga jämt. Hinner inte mer än innanför dörren på vardagarna när dom säger att dom hungrar ihjäl. Långkok är det inte tal om då!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela