evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Färdigmålat och kräftor

Publicerad 2016-07-31 20:07:35 i Allmänt,

I helgen blev vi äntligen klara med målningen av Noahs rum. Jag tror han kommer bli nöjd men jag hade nog valt en ljusare färg om jag fått bestämma. Eller åtminstone en vit fondvägg. Men nu är han inte hemma och vi har fått order om att måla allt ljusgrått så nu får det vara så.

Jag är säker på att Noah skulle vara stolt över mig för jag satt upp Amerikanska flaggan det första jag gjorde.


 








Jag har plockat i spel och grejor i lådorna och saker i dom svarta hyllorna. Mer törs jag inte göra. Vi ska sätta upp svarat listhyllor, kanske över tv:n med Noahs alla Amerikanska grejor. Får vänta tills han kommer hem. Vi ska köpa ny matta och ny skrivbordsstol också.

Som han hade förut.. Han har lite mer skyltar nu.
 





 
Vi hade lite kräftfest med grannarna Inger, Rune, Jenny och Sigge i det gula huset i går.








 





 

Vi satt uppe och pratade ända till 01:30 så idag är vil lite trötta.

Röda vinbärskakans recept kommer här:
Smält 150 gram smör i en stor kastrull.
Vänd ner 4 dl vetemjöl, 3 dl socker, 3 ägg, lite bakpulver och vaniljsocker.
Rör ihop allt till en jämn smet och häll i en form. Strö över valfria bär och grädde i 175 grader i ca 25 minuter.
Lätt och gott.

 
Det har ju varit Pride festival i Sverige i helgen. Happy Pride Sverige.
Sverige ligger verkligen i framkant för människors lika värde.
USA och framförallt San Francisco var nog ändå först med parader och homosexuellas rättigheter.
Folsom street fair som hålls i gaydistrikten South of Market i San Francisco startade 1984 och Pride festivalen i Stockholm 1989. Så Sverige är verkligen med och har gått förbi USA med hästlängder angående HBTQ frågor. Jag är stolt över att Sverige har kommit så långt.
Jag tycker det är så viktigt att alla människor ska få leva som dom vill och att människor ska ha samma värde.
Här är jag på Folsom Street fair i San Francisco 1991. Jag var med och stöttade redan då.







Den här söta bilden på mig, Collan, Nils och Malte kom upp på Facebook idag som minne från 7 år sen. Vi var på Kolmåden. Så gulligt.





Noah och Isak har varit på en Trampolin park i Fresno häromdagen. Ser verkligen kul ut. Om en dryg vecka är han hemma igen min lilla unge. Som jag längtar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela