evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Renovering och lite lata dagar

Publicerad 2016-07-24 15:37:44 i Allmänt,


Maltes rum är nu färdigmålat. Det blev vitt med en beige fondvägg.






Han ville möblera om men då passade fick inte hans tv bänk plats så vi tog in en gammal byrå som vi målade svart. Det blev jättefint.




Passar bra till hans svarta säng och sängbord.
Bättre bilder kommer när det är klart.



Vi håller på för fullt och inreder nu. Det är inte klart men på god väg





Naturligtvis blev det toppenväder så fort vi började måla. Så vi har varvat målandet med lite ute aktiviteter och försökt njuta av solen också.

Grannarna var här och grillade en kväll.
De hjälpte till med att stämma Maltes fiol an fick av farmor och farmar. Farmors farbror hade gjort den.
Det var ett väldigt fint ljud i den.







 




Några fina bilder på mammorna som njuter av dom sista solstrålarna för dagen ute på gärdet. Dagen efter var sockerbitarna borta.


 




Viktigt att hålla sig ajour på sociala medier även på en höbal.



Kristina (Balstedt) på Bal

Magasinet i kvälls sol.


Fick även se mina solcellslampor lysa lite.

Malte och jag tog en tur till Nora för lite glass också. Det är så himla mysigt att strosa runt i Nora.
Mormor och Morfar bodde där när jag var liten och jag också mitt första år så jag känner mig som hemma där.

Loppis bod.




Tre små gummor på taket.



I det här gula huset bodde min mamma i en kort period när hon var liten.









Strandstugan säljer Nora glass och man får sitta i en suveränt mysig trädgård.





Vet inte om Malte är extremt lång eller om dom var extremt korta förr.


Här är jag döpt. Nora kyrka.

Malte hann även med att fånga lite pokemons till Pokémon go.

Det här huset bodde mormor och morfar i hela min uppväxt. Här har jag tillbringat många lyckliga dagar. Jag älskade att vara här. Vi bodde på undervåningen mitt första år innan vi flyttade till Karlskoga. Mormor och Morfar bodde här många många år. Morfar ända tills hans död.



Har haft lite goda vänner över också. Carola och Michaela kom igår. Michaela stannade bra en stund medans Carola stannade kvar över natten. Hon plockade lite vinbär.

Vi gjorde Mojitos som vi njöt av i solen.

Grillade och åt under äppleträdet.

Några va oss tog ett kvällsdopp vid våran badvik i Äsplunda.






Otroligt hur fint vi faktiskt bor vid Hjälmaren. Så vackert och skönt att njuta av kvälls solen här.








Maltes kompisar kom ner på sina moppar också.





Och så har jag fått lite uppdateringar från min förlorade son i USA.
De har varit på en roadtrip till kuststaden Santa Cruz som har en jättefin boardwalk. Jag var där med Roberta och Michael när jag var Au Pair. Troligtvis runt 1999.

 

Noahs första uppdatering på Instagram sen han kom till USA. Han är inte jätte frikostig med information.

Han skickade en bild på mitt favoritträd Eukalyptus. Han vet att jag älskar dessa träd som finns vid kusten.

Sen har dom varit på drive in bio i Madera. En av dom fem sista drive in biograferna som finns kvar i USA







Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela