evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Påsklov

Publicerad 2016-03-27 09:37:00 i Allmänt,


Ja, det blev lite Påsklov även för mig. Utöver de röda dagarna tog jag ledigt halva Onsdag (hade ett web-möte inbokat på fm) och Torsdag.
Micke åkte till Lofsdalen Onsdag-Lördag. Hans mamma Iréne och min mamma kom på Onsdag och sov kvar.
Iréne åkte hem Torsdag men mamma stannade till Fredag. Vi har haft det så mysigt. Mamma hjälpte mig putsa alla fönster på bottenvåningen. Verkligen skönt, det är ju så tråkigt.

Malte har målat lite nya ägg. Min lilla konstnär.



Lite sol har vi fått också.

Hälsat på min farmor Eva och Karl-Gustav har vi gjort. Dom är så pigga fortfarande. Farmor blir 90 år i Augusti och K-G är 92 år. Han är rask och vig som en tonåring och kör fortfarande bil.

Syster Lisa tittade förbi efter sin Uppsala vistelse. Hon hälsade på sin andra syster Lisbeth på sin pappas sida. Lisbeths ena dotter är designer och har tillverkat denna underbara lampa som jag fick.
Så himla underbar. Lisa fick en likadan fast lite mindre. Eller det var ju hon som fick båda men jag fick en av henne.
 
 
Detta är från hennes web sida According to Charlie. Lampan har visst hängt på Formex-mässan.


I går kom Collan och barnen och vi hade lite Påsk lunch. Vi klädde enligt tradition ut oss till Påsk kärringar.
Detta är en bild från barndomen när jag ,Pernilla och Marie gick påskkärringar hemma i Karlskoga.
Och här är jag och Lisa i Nora tidigt 70-tal.



Vi körde lite Just Dance på X-box Kinect. Alltid lika kul och bra träning.



Efter maten och fikat tog vi en liten promenad.


Nils skulle ta kort på mig och Collan men tog bara massa selfies istället. Gullungar!

En lite tussilago.



Nils härmar Lina i Emil när hon hade tandvärk. Världens sötaste.
Min biologiska Gudson som han säger eftersom jag adopterat Emil som Gudson också. :)
Han är så rolig.
Avslutar med en vårbild på mig från 70-talet.



Glad Påsk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela