evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Beroende av fröer

Publicerad 2016-05-28 12:39:22 i Allmänt,

Hallå! Kattlucks dörren är stängd!
Sötnöten tittar in på oss och undrar varför dörren är stängd.


Varje gång jag handlar köper jag med nån fröpåse. Malte sa att jag är beroende av fröer.
Ja, det kanske ligger något i det. Det är så roligt när det växer och man bara kan gå ut i landet och hämta nåt.
Förra året var vi ju i USA nästan hela sommaren så det blev ingen ordning med planterande, rensning eller vattning. Vi sådde lite men det blev som sagt inget bra,

Jag fick dessa bön frön av en kollega. Hon hade köpt dessa i England. Jag blev så full i skratt att de hette Dwarf beans. Jag tycker dvärgar är jätteläskiga och mina kollegor skojar alltid om det med mig.
Hon hade inte tänkt på det men vi skrattade gott när jag påpekade det.
Ett helt nytt tomt land står där redo för lite nya fröer.








Vi hade lite filmmys igår. Jag tog in syrener och hällde upp ett glas vin. Först tittade vi på Prins Oscars dop sen en film som hette Vacation och är en ny generation av familjen Griswold (ett päron till farsa) Vi älskar den sortens humor och har varje jul som tradition att titta på ett päron till farsa firar jul.
Denna film var skitrolig.


När vi var i USA  kollade på denna rulle utomhus. 40 grader varmt fast det var sen kväll. En del låg i poolen och kollade på film. Mark hade väntat på oss för att se denna eftersom vi har samma sjuka humor.

 

 
 
I morse på morgon-tv var min kompis Carl Bildt med.
Vi brukar ju umgås vid lite festligare tillfällen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela