evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Smyger igång adventspysslet

Publicerad 2016-11-20 19:13:42 i Allmänt,

Hej, hej, hallå dagboken....
 
I helgen har jag bundit två kransar av riset jag plockade med mamma. En gav jag till min kompis Collan.
Jag har inte pimpat min än och vet inte heller om jag ska göra det. Möjligtvis ett enkelt band. Det är så fint med det enkla.



Lite mer enris och ännu en adventsgarn har fått sin plats.






Vinbox pumpan hade vissnat så den ligger numera på komposten.
 
Små, små blomkål växer fortfarande i landet otroligt nog trots frost och snö.


I går kväll var ungarna på bio så då åkte jag hem till Collan under tiden. Hon hade köpt den mest bedårande kakburken på Disney store i London. To die for! Ja, det är banne mig den mest underbara affären ever.
 
 

När jag hämtade ungdomarna vid bion fick jag se detta vackra pepparkakshus på stan. Det är Örebro stadsteater som fått fin vinterskrud. De visar även en version av stormen av William Shakespeare där på fasaden dagligen. Härlig kulturell stad vi bor i.

I dag smög jag igång med lite advents-pynt. Köksfönster fick sig nya gardiner och jul-kransarna är på plats.





 



Lite lussebulle bak blev det också. Collans recept är det bästa. Har kört med kesella recept i flera år men detta gamla beprövade med en äggula är ändå bäst.
















Pepparkaks tips i fall man vill baka med fina mönster....använd undersidan av dricksglas och gör mönster på kakorna.



Hmmm, ska packa inför en tvådagars jobbresa. Sushi avskyr när vi ställer fram väskor för då vet hon att vi ska åka bort. Då sätter sig eller lägger hon sig alltid i väskan för att förhindra packning.

 
Thanksgiving inbjudan och kalkon införskaffad. Nu får den tina i ett par dagar innan tillagning...






 

Mina gamla kollegor Marcus och Michaela har fått sin son Lucas. Alldeles för tidigt men ändå inte så tidigt som han först hotade med. Längtar efter att få träffa honom när dom kommer hem från sjukhuset. Mikis har legat där i tio veckor nu. Bilderna är från Mikis och Marcus.




Så är livet och allt har en mening. Mycket var inte menat från början.....


Kunde inte säga det bättre själv. Bittra människor är bland det värsta jag vet. Arbeta för det du förtjänar, inget kommer gratis.
 

Tack å hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela