evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Soppa och paj

Publicerad 2016-09-22 10:42:19 i Allmänt,

 
 
På beställning av Malte blev det Chicken noodle soup i Måndags igen. Denna gång hittade jag färska limeblad.



Dessa har jag använt mig av tidigare. Torkade och krossade blad. Blev mycket bättre med hela blad, ungefär som lagerblad. Man tar ur dom när det är klart.


Dessa har jag i soppan eftersom mina ungar inte gärna äter champinjoner. Sen har jag ju soppnudlar i också.

Här kommer receptet igen.



Blev banan paj till efterrätt. Fick receptet av Collan. Serverades med glass och vaniljsås. Smakade ungefär som friterad banan.










Denna pelargonen hade hjortarna bitit av i somras men den har tagit sig så fint och blommar igen.

Skulle hälsat på min fd kollega som ligger på BB idag, men hon skulle eventuellt få åka hem idag så vi avvaktar lite. Hon är bara i vecka 26 men hennes livmodertapp är så svag så bebisen vill ut. Hon har tidigare fått ett missfall pga detta och ja tror det var i vecka 23.(Inte helt säker) Bebisen är i alla fall på tok för liten, inte ens 900 gram så han behöver mogna lite till. Hittade denna lilla söta pyjamas på Lager 157 till honom. Det var den minsta dom hade men kommer ju vara som ett hus till en 1 kilos bebis. Ska kolla på Marieberg i morgon om jag hittar någon pytteliten stass till lill-killen, för jag antar att han inte tänker vänta länge till på att titta ut.
Ska ändå till Marieberg med Noah för att köpa nya hörlurar till hans telefon och lite paket till pappa som har 70 års kalas i helgen.
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela