evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Vin och te

Publicerad 2016-09-28 12:21:18 i Allmänt,

Köpte ett nytt vin som ska bli spännande att testa. Det är Pernilla Wahlgrens vin Pazzione. Jag återkommer med recension. Tänkte ta med det att dricka på en kräftskiva vi ska på hos kollegor till mig på Lördag.

 
Snygg spegelbild av mig och köket det blev i flaskan. Tur jag hade kläder på mig :)


Den här var bra även om den var på Danska.

Sen måste jag tipsa om ett jättegott te som både Noah och jag har blivit helt beroende av. Vi vill inte dricka koffein för sent så vi testar lite ört teer. Detta är kanongott och ska tydligen vara bra också då det innehåller krom. Det finns inte i alla butiker. Jag har hittat det på vår lokala ICA Glansen och på Maxi vid Universitetet i Örebro.




Köpte även på mig lite Jello när jag hittade det på Maxi. Det ska jag ha till Hjärna formen och till Jello-shots på Halloween.
 
Lagade rotmos och fläsklägg igår. Det är den bästa husmanskosten jag vet men tar ju lite tid att göra.


 Politik ska ju jag som sagt hålla mig borta ifrån men måste ändå kommentera Donald Trump.
Vilken jävla klapphatt. Han är ju inte politiker någon stans utan en affärsman och det kan han hålla sig till.
En Amerikansk vän skrev denna kommentar om hans uttalanden i debatten med Hilary: 
"incoherent word salad with zero substance"  Alltså: Osammanhängande ordbajsande med noll ämne eller innehåll. Det är en bra sammanfattning av hans debatterande. Jävla pajas.

Håller på att titta igenom massa lösa foton jag har ligger i lådor och hittade denna härliga bild på min morfar och mormor. Edvin och Stina. Jag pratar med mormor varje dag fast hon varit död i många år. Hon är min bästa vän. Saknar henne oändligt mycket.

Här är jag i min fina Österrikiska klänning med min älskade kudde och tutte. Kotta och totta som jag sa. Klänningen har jag kvar och den fick Noah prova när han var liten, jag har en bild på det och ska leta på den.

Den här bilden är fin på mig och mina små barn.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela