evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kattvakt=motion

Publicerad 2017-04-13 09:48:00 i Allmänt,

Jag är kattvakt åt grannarna några dagar och då passar jag på att ta små promenader på kvällen. Har så svårt att komma ut om jag inte har något ärende. Trots skitväder och kallt är det faktiskt riktigt fint ute nu.
Jag behöver all motion jag kan få, har urusel kondition plus att jag gått upp en hel del i vikt. Inte störande mycket men ändå så man behöver tänka på det innan det spårar ur.
 
Syrènknoppar

Grannarna hade ställt fram lite påskpresenter som tack för hjälpen. Så himla gulligt.

Dom hade så roliga dörrmattor, måste fråga vart dom köpt dom.
 
Såg på Facebook att det händer lite kul i krokarna under sommaren. Kanske man kan ta cykeln och åka dit någon kväll.

Påskhare-kak-baket är klart för i år. Alltid samma kakor. Tradition.
 
Det här var en fin Påsk-tårta. Jag har köpt ett kinderägg och små-ägg som dekoration. Kanske ska slå ihop en sån tårta.
 
 
 
Fick så fina Påskägg av några kollegor på jobbet.
 
Och idag fick vi Påsk-fika-leverans från vår ny-pensionerade kollega. 
 

Jag kom på att jag inte tagit fram mitt finaste Påskpynt ännu. Det måste jag göra i kväll. Vi har även några påskägg att måla enligt tai-dye stilen. Jag har blåst ut äggen i alla fall och tagit fram allt. Sen ska ungdomarnas Påsk korgar slås ihop med alla påskpresenter. Noah vill ju absolut inte ha något godis alls så det blev lite annat kul.
 
 
 
 Verkar som man inte behöver ta kvasten till Blåkulla längre. Går viss flyg numera.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela