evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

20 års kalas

Publicerad 2017-08-20 20:24:36 i Allmänt,

 
Min äldsta Gudson Emil fyllde 20 år idag och det firades hos hans mamma. Min kompis Collan. Han har visserligen flyttat hemifrån men bor i en liten lägenhet med kokvrå så Collan har lite mer plats. Det blev rätt trångt ändå men det var mycket trevligt. God mat och fika och trevliga samtal.
 
Vi hade köpt en smoothie mixer till honom. Satt på ett gulligt kort från när killarna var små och badade ihop.
Emil, Noah, Malte och Nils i den ordningen.
 
 
Hittade några mer söta bilder när jag letade. Här är hela gänget igen och Emil och Noah på dom två nedersta.
 
I dag är dom lite större.
 
En Gudson till med ett ölglas på huvudet.
 
Det var ett fantastiskt trevligt och mysigt kalas med dom vi alla tycker bäst om.
 
På tal om smoothie mixer så går vår egen varm härhemma. Min favorit är numera en på kokosmjölk, Turkisk yoghurt, kokos och blåbär. Ljuvligt god. Har en lite mer avancerat recept på denna i tre lager i ett tidigare inlägg, då även med banan. Denna funkar lika bra och jag är inte jätteförtjust i banan i smoothie.
Malte kände sig jättedålig och förkyld i Fredags så jag fixade en vitaminbomb åt honom och Chicken noodle soup med bla ingefära, citron och vitlök i. Finns också recept på den i ett tidigare inlägg. Han kunde jobba i Lördags och han kände sig bättre, måste ha varit min supermat.
 
 
Malte hade jobbat så honom fick jag hämta mitt i kalaset. De jobbar helg tom den 10/9 och har nu tre arbetspass kvar. Han och Robin var förresten med på Open Arts Facebook sida. Dom söker volontärer till de sista veckorna.
 
 
Den här bilden från deras arbetspass snodde jag av Malte för det sitter nämligen en mamma på bänken i bakgrunden och väntar på att få äta lunch med arbetarna.

Annars har jag lagt in lite gurka som Micke odlat i sitt växthus. Vattnade när han var borta i helgen, passade då på att skörda lite, bl.a en cider från kylen i garaget.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela