evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Julmys med mitt folk

Publicerad 2017-12-17 14:55:29 i Allmänt,

Härligt att det kom lite snö äntligen...hoppas det ligger kvar ett tag till.
Tyvärr infinner sig ingen Julkänsla i år men det får vara så. Vi är inte mottagliga för sånt i år och allt är annorlunda så man får göra så gott det går att mysa till det för familjen.
 
(null)
 
(null)

Försöker förgylla tillvaron för andra i alla fall. Några kollegor fick ett par julklappar. Bara lite roligt krafs.
(null)

Hittade sötaste Jultvålen på Dollarstore.
(null)

Och denna fina Snögubbe på Coop. Köpte en till Collan också. Hon fick en sån där tvål också förresten. Jag köper ofta två av det jag gillar eftersom vi gillar samma saker. Roligt nog gör hon detsamma. Ofta köper vi likadana saker utan att vi vet om det.
(null)

Eftersom jag inte orkar hålla på med massa hemkok så har jag börjat köpa lite julgodis. Ska koka knäck och göra snöbollar men det är allt. Resten köper jag.
(null)
 
Noah slog in finaste paketet till Collan. Skulle se ut som en snopp...men innehållet var såklart något helt annat.
(null)
Vi hade vår årliga lilla Julmys kväll i går hos Collan.
Vi hade julklappar, julbord, tittade på julfilm och spelade spel. Vi sov kvar också. Vi hade riktigt mysigt.
Så himla många fina paket och Collans julpapper från England var helt underbart.
(null)
 
(null)

Här är innehållet i våra paket som vi fick. Alltid så mysiga och bra saker.

I stället för en gå-bort-blomma tog jag med en egenhändigt plockad liten gran med rot.
(null)

Den blev perfekt i hennes fönster
(null)

Sen hade vi lite knytis julbord. Det här jättefina brödet i form av en lussekatt köpte jag på Ica Maxi. Vitt bröd med sesamfrön. Jättevackert på julbordet och supergott.
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 

Till efterrätt blev det skumtomte panacotta och eggnog.
 
Katten Elsas ursöta tassar.
 
 
 
 
 
 
(null)
 
 
My people...
(null)
 
 
 
 
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 Här sitter hon under misteln och väntar....
(null)
 
Collan har alltid så fint och julmysigt inrett. Hennes saker är så himla fina
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag gillar ju inte dvärgar men den här killen har det bästa quotet ever. Från Game of thrones.

(null)
 
 
Det här quotet är också rätt kul. Från Sune filmen. Tror dessa coola påsar finns att köpa men jag vet inte vart.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela