evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

O Helga Natt och Lucia

Publicerad 2017-12-13 15:21:40 i Allmänt,

(null)
I Söndags åkte vi upp på stan för att handla lite julklappar och gå på O Helga Natt. Mycket fint och pampigt men jag var ändå inte imponerad. Bra artister men jag gillar inte när man "jazzar" till jullåtarna i ett svängigt tempo. Blir skitstressad av sådan musik. Julmusik för mig är lugn och stämningsfull. 40 minuter räckte för mig av den 1,5 timme långa föreställningen.
(null)

(null)
 
(null)
 
 

Mycket folk...runt 25 000 st.
(null)

Dessa hade bästa balkongplatserna.
(null)

Två lånade bilder. En över publikhavet och en på artisterna.
(null)
 
(null)
 
Det var väldigt fint pyntat på stan med all jul belysning och som här utanför Makeriet. Finns det inte snö får man göra konstgjord.
Hittade rolig kanelstång på butiken Granit. (Det stod en kanelstång i receptet :) he.he...)

Vi köpte fina små pappstjärnor till granen på Granit.
 
 

Det har ramlat in en och annan julklapp på jobbet nu. Choklad....
(null)

Och fina presenter från min kollega Lotta stod på min stol en morgon när jag kom.

Choklad och denna fina kanna från Kumla anstalten som någon intern har gjort. Jättefin. Stort tack Lotta, du är så himla gullig.
(null)
 
Hittade detta roliga recept på snöbollar som jag vill testa.
 
 
 
(null)
 
Min söta frosty fluff är för gullig att använda. Får stå och vara söt en stund till.
 
(null)
 
Fick lite dukningsidéer från Lager157s Instagram sida. De säljer fina tygservetter där. Så fint att knyta med natursnöre och en grankvist. Och en grankvist i en flaska med ett ljus. Passar min lantliga Julstil.

I dag firar vi Lucia. Vi "flickor" på jobbet har glitter i håret och vi har haft lussefika på morgonen. Jag använder min nya julmugg.
 
Så här såg lussefirandet ut för några år sen hemma på gården när vi lussade för grannar och i stallet med våra små barn.
 
 
 
 
Så söta dom var. Jag åt lunch med två av flickornas mamma idag. Hon har tyvärr flyttat men det gick ju bra med en Lucia lunch. Vi brukar fortfarande träffas för Lucia fika i grannskapet. Fast då är det de vuxna som sjunger. Så här såg det ut för två år sen enligt Facebook.

Och för ett år sen....
 
I år blir det nog inget firande på gården vad jag vet. Grabbarna ska på Star Wars premiären på bio med min kompis Tomas och son.
 

Och såg här såg det ut när jag var liten. Två av mina favoritpersoner och jag. Mormor och farfar.
 
 
 Glad Lucia!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela