evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Ballonger och frikort

Publicerad 2017-02-08 20:43:23 i Allmänt,

 
 
 
Kärlek. Likadana skor. Storlek 43 och 36.
Malte och Robin. Så fina.
 
Har varit med farmor till ögon-läkaren i dag, hon är för härlig min farmor. Så mycket humor och kärlek.
Det är verkligen en ynnest att få ha en farmor när man själv snart är 48 år. Och ett sån privilegium för mina söner att få haft henne genom uppväxten.

Här hemma har det blåsts ballonger och pyntats.
Noah och jag har storhandlat iför hans kalas på Fredag. Det kommer många som vill gratulera på hans dag. Både släkt och vänner. Vi ska göra Tacos och sen blir det såklart tårta och hembakat fikabröd. Bakade några nya sorts kakor idag. Snittar med vaniljkräm i.

Till två plåtar med 4 rullar :
 
200 g smör
1 dl socker
2 äggulor
5 dl vetemjöl
 
Nyp ihop degen och rulla ut till 4 rullar, platta till och gör en skåra i mitten.
Fyll med vaniljkräm.
 
Grädda i 200 grader, 10-15 minuter och pudra sen med florsocker.
 
Plätt-lätt
 
Noah valde Frost tallrikar till fikat. Gulligt, han och Isak gjorde visst något bakverk i USA med frost tema.
Eller Frozen som det heter där.
 
 
Alltså, jag har ju astma och  medicin är dyrt men jag har nu fått frikort. Så mycket medicin har jag fått hämta ut.
Nu ska jag bunkra medicin den tid jag har frikort. Ända tills i sommar. Helt galet bra!
 
Och Noah som har medicin för sin Acne och sina eksem har haft gratis läkemedel från staten från 2016 tills nu när han blir 18 år. Det är också jäkligt fördelaktigt. Nu får vi betala för hans mediciner när han blir 18 men det är fortfarande gratis läkarbesök tills han blir 25. Det är faktiskt riktigt bra av staten. Hur det är med tandvården vet jag inte riktigt. Men jag tror det är likadant som läkarvården.
 

Och tack vare min privata sköterska får jag goda expert-råd och excellent service och kontakt med min läkare.
Utan henne hade jag troligtvis inte levt idag och Noah hade inte sökt läkarvård för sina åkommor. Alla behöver en privat expert sköterska. Jag har den bästa. Min bästis. :)
 
 
 
 
Skulle kanske önska mig en sån här i födelsedagspresent. Eller göra en själv. Visserligen badar jag nästan aldrig men vi har ju ett badkar.
 
 
Ha, ha... politiker i ett nötskal.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela