evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Eldsjäl och vardags-festligheter

Publicerad 2017-02-17 10:48:22 i Allmänt,

Jag upptäckte den här fantastiska människan via facebook. Vi har många gemensamma vänner eftersom det är en Karlskoga tjej. Jag har aldrig tidigare hört talas om henne men har nu sett flera av hennes inlägg på facebook tack vara våra gemensamma vänner gillat eller kommenterat hennes inlägg.

Och wow, vilka inlägg. Sällan jag blir imponerad av en människa, men jag blev det. Gick in och kollade mer på hennes sida och gillade vad jag såg. En människa som haft en förfärlig start i livet och vigt sitt liv åt att hjälpa andra. Hon är tydligen låtskrivare och jobbar inom hemtjänsten och förgyller livet för de gamla och sjuka med det lilla extra. Hon bakar, bjuder dom på vin och bubbel, beställer pizza osv. Inte nog med det, hon anordnar evenemang och samlar in pengar för att sen kunna köpa julklappar till barn som har det svårt eller lever under knappa förhållanden, hemlösa och alkoholister på stan. Bjuder in dom på middag på restaurang. Anordnade två bussar och fyllde med barn för en utflykt till Kolmården. Jag vill inte lägga ut hennes fantastiska bilder från hennes facebook här men några satte sig direkt i hjärtat. En mycket vacker människa rakt igenom.

Vilken medmänniska med ett hjärta av guld.

Här nedan är i alla fall en länk till ett klipp från tv4 . Googla på henne så hittar ni många fina reportage i tidningar om hennes engagemang på fritiden.

         

Karlskogas Karl-Bertil Jonsson

 
 
 
Vår kollega som nyligen gick i pension kom upp på kontoret igår med hembakta semlor och vackra tackkort.
Det blev verkligen en festlig eftermiddag på jobbet.
 
Fick dessutom ett fint födelsedagspaket av en kollega. Har inte öppnat det än. Fyller ju först på Lördag, man får ju inte fuska. Otroligt vilka gulliga kollegor jag har. Det är ett sånt sjukt roligt gäng, vi skrattar och skojar hela dagarna trots mycket jobb. Det är verkligen guld värt att ha en välmående arbetsplats.
 
Efter jobbet åkte Noah och jag upp på banken för att fixa med allt nu när han fyllt 18 år. Där var det också kalas, de invigde sina nya lokaler och bjöd på tårta. Örebro hockeyklubb var där också och utmanade kunderna i hockeyspel.
 

Och sen vidare till nästa festlighet. 50 års middag för grannen Ulf.
 
 
Det bjöds på Burgundisk gryta, lasagne, tiramisu och semlor. Semlor två gånger på en dag det är inte vanligt.
 
 
 
 
Massor med fint vin och Champagne.
 
 
Härliga samtal och vardagslyx att slippa laga mat utan bara få komma till dukat bord. Ulf pratade om ett nytt parti som håller på att startas upp. Om de får 1500 namnunderskrifter tas dom med för val in i riksdagen eller nåt sådant. Han är Vice ordförande i Örebro och de har redan över 1300 underskrifter så detta är nog ett parti på framfart. Medborgerlig samling. Låter faktiskt lite intressant. Det behövs ju sannerligen lite nytänk inom politiken.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela