evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Födelsedag

Publicerad 2017-02-20 09:43:00 i Allmänt,

Fick en påse lakrits i present  av vår IT-kille på jobbet i Fredags. Så gulligt. Han kommer in till mig nu och då när han får lakrits sug och tyckte nu att det var läge att fylla på när jag fyller år.


Fina rosor och tulpaner har jag fått av familjen.

Och presenter.......från familj och vänner. Så fint.
Jag fick så många fina presenter.
Krämer från Sephora i Malmö. Doftar ljuvligt och sånt man inte unnar sig själv.
 
Roliga presenter....men det där glaset kommer jag aldrig använda. Jag ber aldrig om bara ett halvt glas :)
 
 
Två vackra ljusstakar från Jacobssons möbler som jag tyckte var så fina och min kollega noterade detta och gav mig dessa i present. Otroligt gullig. Den andra ljuslyktan är också en present.
 
Ljusstakarna fick olika platser och kommer säkert flytta runt lite.
 
Jag hade själv köpt två bubbelflaskor som jag tänkte bjuda mina gäster på och fick även två så det fanns bubbel så det räckte och blev över i alla fall.
 
 
 
Fick så mycket mer fint. Bla.Presentkort, klockradio, filt, sockor,  yogamatta och  rosa byxor.
Och denna lilla bonus. Melodifestival tatueringar som min syster fått vid något vip party. Jag får ju följa med henne på finalen igen på Friends Arena den 11 Mars. Jag tror det är den femte gången i ordningen jag får följa med. Det är så jäkla roligt och festligt. Vi får väl ha en liten diskret mello tatuering på handleden eller så, då.
 
 Alla härliga grattis hälsningar på Facebook, Messenger, sms och telefon från när och fjärran är verkligen trevligt men att få riktiga kort och brev i posten är ju extra kul. Fick ett kanonroligt kort från min väninna i USA med tillhörande brev. Mycket passande kort. ;)
 
Noah fick också några paket eftersom syrran var på Mello jobb i Malmö när han fyllde.
 
 
Milo blev glad för påsen.
 
Bästa presenten var att min kompis Collan sov kvar. Vi lagade mat, fikade, drack vin och bubbel, kollade på mello och en otroligt bra film. Den rekommenderar jag verkligen. En verklighetsbaserad film om en familj som är med i Tsunami katastrofen i Thailand 2004. Otroligt stark och välgjord film.
The Impossible.
 
 
 
 I övrigt är vårstädningen i full gång. Jag är ledig Måndag och Tisdag eftersom det är sportlov. Men Malte åkte till flickvännen i går och Micke till Tyskland så Noah och jag var solo hela Söndagen. Då blev det städning, tvättning och matlagning mest hela dagen. Vi lyssnade på lite bra musik och mös. Vi gillar samma gamla 90 tals musik.
 
Det här är vår favorit, inte 90 tal men skitbra och kul. Jag älskar ju Michael Bolton och Noah Pirates of the Carribean.  Länk nedan.
 
https://www.youtube.com/watch?v=GI6CfKcMhjY
 
 
 
 
 
 
 
 
 I kväll kör vi lite spa här hemma. Jag ska använda mina nya masker och grabbarna får köra de svarta maskerna som är porrenande. Noah fick också en handmask för sina torra eksem händer. Det är handskar med medel i som man ska ha på sig i 15 minuter. Det ska vara återfuktande.
 
Namaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela