evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kontrollbehov och urlakad

Publicerad 2017-02-14 09:29:00 i Allmänt,

Jag är så himla urlakad och trött efter helgen. Inte bara det, alla läkarbesök man får häva sig iväg på hela tiden. Farmor flera gånger i månaden, Noah likaså och sen har jag dessutom blivit kallad både till mammografi och min astma läkare. Jag orkar inte, jag avprioriterar mig själv och flyttar fram bokningarna.

Jag är så trött när jag kommer hem från jobbet, finns ingen energi kvar. Jag slänger ihop mat snabbt till familjen, skiter i att äta själv och går och lägger mig. Jag tror på riktigt inte att jag är frisk. Vet ej vad det är men jag känner mig inte fräsch. Ser dessutom sjuklig ut.

 
 
 

Försöker vara duktig och göra juicer fullt med nyttigheter på helgen men orkar inte på vardagarna.
Hittade dessa recept på The whoot.
 
Nu har ju inte jag sömnproblem men det lät ju ändå som en god kvällsdrink.
 
 
 
Morgon te. Men äppelcidervinäger som är så jäkla nyttigt men så jäkla äckligt.
 
 
 
Sen är ju Noah numera myndig och jag med mitt kontrollbehov mår skitdåligt av det. Jag kan inte hämta ut hans mediciner på apotea längre som är så smidigt. Måste kolla om det går att skaffa någon fullmakt. Och jag har inte kontroll på hans frånvaro och schema längre, nu får han sköta det själv och det klarar han såklart men jag vill gärna ha koll. Sen måste vi till banken så han får bankdosa och nytt kort. Försökte skaffa bankid åt honom innan han blev 18 men vet ej om det funkade, vi får kolla upp sånt. Jag ska nog vara ledig ett par dagar på sportlovet så vi hinner med allt fixande.
 
 
 
 
Måste bara få skriva att i Melodifestivalens deltävlig 2. Låt nr. 5  Hearts Align, skriven av Ola Salo och framfördes av Dismissed  var ett sånt fint statment och superbra låt. Jag röstade på dom. Jag har skrivit det tidigare men man kan inte säga det nog mycket. Jag är så glad att vi kommit så långt för människors lika värde. Att alla ska få vara den man är. Olika är bra. Jag är stolt över alla människor som kämpar för människors lika värde och vågar stå för den dom är.
QX gaygalan var också jättefin med ett viktigt tal av mamman till en av offren i Orlando massakern.
 Spanade dessutom in deras Cava flaskor som var så fina. Googlade och de går att köpa eller beställa på systembolaget.
True Colours Cava
 
 Jag brukar ju alltid beställa Melodifestivalens Schlager Prosecco men nu blir det nog denna istället.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela