evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Måndag igen

Publicerad 2017-02-27 13:34:48 i Allmänt,

 
 
 

Jag har aldrig haft Söndags ångest utan bestämt mig för att njuta av Söndagen. Sunday, Funday. Med den inställningen blir helgen lite roligare. Dessutom ogillar jag inte Måndagar utan ser Måndagen som nya möjligheter. Monday always says opportunity, lärde jag mig i USA.
 
 
Här ligger jag med slitet hår, men nu är jag och Noah nyklippta.
 
Vi for till min barndomsgranne och vän Annelis salong i Arboga och klippte oss i går. Eller toppade rättare sagt.
Vi var grannar som små i Karlskoga och tog sällskap till skolan varje dag och lekte ibland. Sen var min bror dagbarn hos hennes mamma. Vi tappade kontakten när vi flyttade till hus men träffade sen på varann i Örebro många år senare. Då visar det sig att vi bor grannar igen. Jag på Hjortstorpsvägen 14 B och hon på 14 A. Alltså i portarna bredvid varann. Vad är oddsen för det? Då började vi så smått umgås igen och hon har klippt mig sen dess. Vi bor numera nästan grannar igen. Jag i Glanshammar och hon i Götlunda, åt samma håll i alla fall. Vi umgås inte men ses vid klippningar och så köper vi kräftor av hennes man som har fiskevatten i Hjälmaren. Alltid kul att ses och prata, märkligt hur vissa vägar alltid korsas, det är nog någon mening med det.
 
Min fina skål från Bruka som jag fick av Mikis i present fick bli fruktskål för tillfället.
 
Det har varit sjukstuga för vissa i helgen så vi har mest varit hemma. Lövbiff, pommes frites och bearnaisesås i Fredags. Enkelt och gott.
 
Sushi i Lördags. Lite mer tidskrävande. Malte och flickvännen fick hjälpa till, dom var så duktiga.
 
Sen gjorde vi Ahlgrens bilar pannacotta till efterätt.
Receptet finns i något tidigare inlägg på bloggen. Busenkelt.
 
 
Annars är ju detta en enkel meny. Trump sandwich.
 
Den var kul...passar mig med min sarkastiska attityd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela