evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Noah 18 år

Publicerad 2017-02-12 10:05:00 i Allmänt,

 

 
Älskade lilla Noah är nu 18 år och myndig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Han har förbjudit mig att lägga ut bilder på honom på bloggen. Det gick sådär. Jag ska bättra mig men är ju för tusan tvungen att få hylla honom när han fyllt 18 år.
 
Vi började dagen med sedvanligt firande på sängen.
 
 
Här sitter han ihop med Emil för 18 år sen och på hans födelsedag fick han skjuts hem av Emil i hans bil från Backup där Emil jobbar och Noah har sin praktik. Amazing.
 
Emil är nu såhär stor och stilig. Här tillsammans med Micke och Malte.
 
När jag kom hem från jobbet hade dom redan börjat med en förfest. Ändå gick jag tidigt från jobbet.
 
Han blev otroligt uppvaktad med fina presenter, pengar och presentkort.
 
 
Det bjöds på  tacobuffé och jag gnällde på att det alltid skulle vara med någon hand i bild.
 
Noahs farmor hade hjälpt till att baka Noahs favorit bakverk och jag hade gjort några sorter också.
 
Två tårtor hade jag fixat. En hade han med till sin praktikplats och bjöd på.
Här gnäller jag över ännu ett finger i bild. Men Malte försöker bara påkalla uppmärksamhet att kandelabern brinner.
 

Du vackra människa och själ. Må livet bli vad du önskar. Du har livet framför dig och har alla möjligheter till att göra det till det vad du önskar. Att jag bara haft dig till låns är smärtsamt men jag vet att vi alltid kommer vara nära trots att du ska flytta till USA. Jag vet att jag gjort ett bra jobb med överdosering av kärlek för att få dig trygg. Close in our hearts forever.
Älskar dig till månen och tillbaka.
 
 
Dagen efter 18 års festen vaknar jag upp till detta konstverk på min bil. Jag misstänker en viss gudson och han skyller på Noahs farmor. :) Härlig humor han har gudsonen.
 
 
 
 
Samma humor som sin gudmor. Omogna? Inte alls utan bara roliga.

Noah fick så många fina hälsningar från olika hörn av världen. Min fina vän i Sydafrika kom ihåg han födelsedag, släktingarna i Australien och vännerna i USA skickade meddelanden till Noah hela dagen. Det betyder mycket för honom.
 
 
 
 
 
 
 
 
Och brorsan Malte skrev så roligt om honom. Det är det viktigaste med att bli myndig, att kunna sjukanmäla sig själv.
 
 
 
Vi tog med lite hembakat och fikade hos farmor dagen efter. Hon ville inte komma på fest men hade skickat med present till Noah. Mamma ville träffa henne också.
 
 
 
Min morfar Edvin dog den 9 Februari 1980, alltså  för 37 år sen och det minns jag mycket väl.
Vi tänkte på honom och skickade en tyst hälsning till andra sida,
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela