evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Beundransvärt

Publicerad 2017-01-20 20:59:00 i Allmänt,

Den här 67 åriga vackra kvinnan har jobbat 52 år på Securitas. Hon började när hon var 16 år och äntligen ska hon få gå i pension. Hon har velat gå tidigare men varit så behövd så hon ställt upp några extra år. Så beundransvärt.

Vi kollegor firade henne i Västerås där hon är stationerad, men hon har blivit firad även på vårt kundtjänstmöte och på AC-mötet nyligen. Omtyckt av så många. Och min fina gamle vän Gunnar i mitten som är Avdelnings chef i Västerås. We go way back.....

Avslutar med en bild på Maltes nya tangentbord, så otroligt vackert.

Och idag får USA sin nya president. Världen häpnar medans de flesta verkat förlika sig med detta i USA. Messade med en vän i USA i morse och hon verkar ändå hoppfull. Hoppas för USA och världen att detta blir bra, att hans plan fungerar.

Vi har klickat från första stund fast vi bara haft mail och telefonkontakt. Vi träffades först i November förra året.

Ingefära, gurkmeja, selleri, päron, apelsin, citron och koriander.

Vi var fyra personer som representerade Örebro kontoret.

Det är så märkligt hur man klickar med vissa människor och andra får man kämpa för att acceptera eller komma in på livet. Hon fick så fina presenter och så många kollegor runt om i landet ville vara med på presenterna och hon fick en tavla med alla namn, det var över 90 personer. Sen har hon såklart fått presenter från företaget och alla chefer. Värdigt firad. Äras den som äras bör.

På vägen hem var himlen så gudomligt vacker, går ej att fånga rättvist med en mobil.

Jag kollade på Johan Glans föreställning på kanal 1 häromdagen. World tour of Scandinavia. Har ni inte sett den så rekommenderar jag den, så jäkla bra. Skrattade konstant, vilken humor, ett geni. Gå in på svt play och kolla på showen, så jäkla feel-good.

Trevlig Helg!

Vackra människa.

Efter all smörgåstårta och fika blev det en juice till kvällsmat.

Han pratade bla om Danskar, att lätet som kommer ur en när man får ett knytnävsslag i magen är ett ord i Danmark, lite som bilden nedan.

Jag har haft en förvånansvärt lugn dag i på jobbet idag så jag har hunnit städa ur mitt nya kontor och ställt in en blomma. Jag har kopplat ur dator, skrivare och skärmar och plockat ur och plockat in lite av mina saker. Det börjar ta form, så i slutet av nästa vecka är jag nog på plats. Nya namnskyltar till glasväggen kommer dom upp och fixar/beställer på Måndag. Ska fixa lite ny jord till blomman, men den har fått lite TLC idag i alla fall. (Tender, Love and Care)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela