evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Braja och smörgåstårta

Publicerad 2017-01-22 13:06:00 i Allmänt,

Jag läste någonstans att om man eldar lagerblad sprider sig en lugnande och välbehaglig doft i hela huset.

Jodå, jag kan inte bestämma mig för vad det luktar. Det påminner om min tid i California. Vet ej om det är rökelse eller braja/marijuana det luktar. Och Nej, det var inte jag som rökte på utan typ alla andra. Jag röker ju inte ens till vardags så varför skulle jag då testa sånt. Jag höll mig till bubbelvin, gick lika bra det. Mina kompisar tyckte JAG var udda som INTE rökte. Ja herregud, hur det var!

Hur som helst, lagerblad funkar för mig men det var nog mest för att jag förknippar lukten med min tid i USA.

 
 
 

Smörgåstårta. Tre dagar i rad.
Torsdags- I Västerås, avtackande av kollega.
Fredags- I Örebro, avtackande av kollega.
Lördags-I Åtorp, 15 års kalas.
I dag är jag inte sugen på smörgåstårta.
 
 
 
 
 Men jag har också juicat tre dagar i rad. Man får en sån härlig energi boost av nycentrifugerad juice.
Massor av nyttiga grönsaker, rötter och frukter. Detta var dagens ingredienser.
 
Våren är på gång-Snödropparna är på väg upp i slänten i trädgården.
 
15 års kalas i Åtorp för min brorsson. De har så fint på sin nybyggda veranda och så varmt och skönt när solen låg på. Födelsedagsbarnet fångade jag visst inte på bild men dock min äldsta son och syrrans man Olle.
 
Jodå, frun i huset hade städat bort julen. Men jag som är en "sucker" för julprylar nosade upp ett gulligt ljus.
 

Det är så trevligt att träffa mamma och mina syskon. Syrran och jag hann även prata lite om Mellon som är på G. Hennes företag är huvudsponsor även i år och hon hade varit på något releasparty och lyssnat på lite bidrag som ska vara med. Jag fick höra några smyginspelningar och kan säga att jag redan har två favoriter. En av dom är Benjamin Wahlgren. Hon hintade om att jag troligtvis får följa med på finalen även i år. Så himla kul.
 
Mamma hade köpt en ny bil och upptäckte först igår att det var en fyradörrars, hon trodde det var en tvådörrars. Man ser knappt att det är dörrar bak för handtagen sitter så högt upp. Hon hade kört med framstolen för att komma in bak. Ha, ha...hon är väl för gullig min mor.
En söt liten cheva fick hon i alla fall tag i.
 
 
Japp så är det!
 
Japp. så är det också!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela