evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Kalas och Nyår

Publicerad 2017-01-01 17:20:39 i Allmänt,

Min Gudson Nils fyllde 16 år den 29 December så vi var där och gratulerade på kvällen.





Det blev lite Jelly Bean spel med äckliga smaker på godisarna såsom hundmat, sura strumpor, spya, ruttna ägg osv. En god och en äcklig i varje färg.



Härliga miner när man får i sig något äckligt.


En del tog en ölkorv till släckningsarbetet för att minska den otäcka smaken.
Det blev i vanlig ordning många roliga historier om diverse tokigheter mest bajs. Dessa människor är så roliga och helt i min smak. Galna och härliga med sjuk humor. Älskart!
 
Det är en ynnest att ha fått följa denna lilla krabat genom livet. Här är han nyfödd och jag har Malte i magen.


Han har varit  ett riktigt partyanimal från början.



Malte och Nils.
 
 
 



Jag försökte mig på att ta en bild när jag var iklädd klänning för ovanlighetens skull. Det gick ju sådär, inte mycket klänning som kom med.
Den är i alla fall enkel och stretchig och sitter jättebra. Köpt på Esprit för ett par år sen men jag hade aldrig använt den. Lappen satt till och med kvar.



Jag var lite tjusig eftersom jag skulle på Nyårs konsert i Glanshammars kyrka och sedan Nyårsfest hos grannarna.

Det var så vackert i kyrkan med stor gran och vacker ljussättning som ändrade färg. Min härliga granne Kristina spelade gudomligt vackert på piano.

De andra grannarna Ulf och Katarina sjöng så man fick gåshud. Så storslaget och pampigt.






 


Det var verkligen en fin och stämningsfull inledning på Nyårskvällen. Jag tog med min Champagne jag fick i julklapp av min syster. Den var jättegod.


 
Jag hade fixat lite snittar till förrätten. Maki och skagen rullar.


 









Ha, ha....det är så jag men jag höll mig vaken till 03:30 så jag är lite småtrött idag minsann!



 





Katarina hade några söta Disney julsaker.





Denna fina bricka fick jag av henne för jag tyckte den var så söt. Jag älskar den.


Vi knäckte även denna magnumflaska som jag fick av Hans och Kristina till Halloween.
 
 
Förrätten var snittar och kräftor.
Huvudrätten grillad oxfilé, potatisgratäng och kantarellsås.

Efterrätt Persiska, hallon, glass och grädde.

Vi hade ju en jubilar att gratulera också. Kristina fyllde år.






Inger och Rune dök upp lite senare.
Ungdomarna hade som vanligt livliga samtal och de spelade spel hela kvällen.





Malte ser ut som Lufsen som väntar på sin Lady.


 

Grevinnan och betjänten är tradition. Den var vi tvungna att se.



Vi sköt några raketer och skickade upp en rislykta med hälsningar till de som inte längre är med oss.


 
Detta var tydligen Nyårsafton för 7 år sen enligt Facebook. Så små killarna var.


 



 
Vi har varit och skaffat nya telefoner till grabbarna. De fick en varsin Iphone 7 eftersom de aldrig har något utrymme i sina telefoner.



Vi fick med tre högtalare på köpet.
Och titta här...jag fick ärva Maltes Iphone 6. Jag har inte kört igång den ännu men vi ska dona med det i kväll.
Jag har ju fortfarande min Iphone 4 från 2011 och den har fungerat klockrent hele tiden. Tyvärr fungerar inte uppdateringarna längre så vissa appar slutar ju att fungera och man kan inte ladda ner nya. Så jag blir ju tvungen att byta. Det är såklart kul att jag får en bättre kamera eftersom jag bloggar. Kameran i 4 an är ju inte bra.
 
 
Ja nu blickar vi framåt efter ett tungt 2016 med många frånfall, både i kändisvärlden och privat.



Så här får det bli idag liksom de flesta kvällar.
 
 
 
Hittade dessa söta Lucia bilder. Vi har ju enligt tradition firat ihop med grannarna sen vi flyttade hit. Detta är bland dom första gångerna. Tänk så små dom var. Inte konstigt att dom fortfarande är så tighta och har så mycket att prata om när dom ses. Vilka härliga barndomsminnen att ta med i livet.








 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela