evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Överskattade tulpaner

Publicerad 2017-01-19 10:32:03 i Allmänt,

Tulpaner i all ära. Jättefina och omåttligt populära. Alla verkar älska tulpaner.

Micke och Malte köpte dessa fina tulpaner på tulpanens dag. Otroligt vackra...Men dom är ju bara fina en dag. Sen händer något, dom blir jättelånga och fula direkt. Jag tycker tulpaner är överskattade, dom blir ju skitfula efter nån dag.

Nya fräscha, krispiga tulpaner.


Dag 3, långa fula och halvvissna. Och, Ja....jag vet hur man sköter tulpaner men tycker ändå dom blir fula.
 
Jag håller på och rensar i mina skåp på jobbet inför kontorsflytten. Hittar mycket kul. Varför jag hittade den här på jobbet vet jag inte. Den klippte jag ur i USA från ett äggpaket. Tyckte äggpaketet var så Amerikanskt och fint att jag ville rama in den. Ska hitta någon liten ram till den och ha i köket tror jag.
 
Den här tyckte jag var bra och stämmer delvis in på mig och min släkt på pappas sida. Ingen som klagar på sina sjukdomar utan kämpar på i vått och torrt trots att sjukdomarna många gånger varit dödligt allvarliga. Man gnäller inte om sjukdomar. Folk som bara gnäller och pratar om sina sjukdomar, oftast ej allvarliga har jag så svårt för. Minns en gång vi var en grupp tjejer och en i mitt tycke hypokondriker gnällde om sina åkommor och en annan i sällskapet hade bröstcancer men pratade inte om det. Då skäms man å deras vägnar. Tänk er för innan ni gnäller, så himla onödigt. Och dessutom väldigt ointressant att höra på. Det är inte det att man inte bryr sig. De man står nära tycker jag man kan delge sina krämpor men att alla behöver få veta hur sjuk du är, är ej av intresse.
 
På tal om bröstcancer så tyckte jag denna bild med citroner var bra. Något att tänka på.
 
Lite roliga bilder....
 
 
Åt lunch med min fantastiska och gulliga kollega på Jacobssons möbler (Vår jobb granne) i går. De har lite lättare rätter och fika. De bakade havrekakor när vi kom och det doftade ljuvligt. Bra granne och bra kollega.
I dag bär det av till Västerås för att fira av nästa pensionär. Vilka härliga medarbetare detta företag faktiskt har.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela