evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Tonåringar

Publicerad 2017-01-25 14:25:31 i Allmänt,

Jag har ju som bekant två tonåringar hemma. Jag älskar tonåringar och tycker dom är skitmysiga. Men man måste ju förstå hur dom funkar. Jag tycker den här länken var bra, den förklarar lite om vad som händer med bl.a hjärnan i tonåren.

Tonårings hjärna
 
Det är intressant att höra hur deras tankesätt är och hur mogna dom tycker att dom är. Sanningen är ju den att hjärnan inte är fullt utvecklad förens i 25 års åldern vilket vi vuxna faktiskt märker. Jag minns ju själv hur mogen jag tyckte jag var i tonåren. Nu har jag ju tack och lov två väldigt förståndiga och godhjärtade söner och det är gott nog. Det andra kommer sen.
 
 
 
 
Jag är nu fullt ut inflyttad i mitt nya kontor. Det blev jättefint och jag trivs bra. Hittar dock inte allt i mina skåp och lådor ännu.
 

Har fått min personliga prägel på rummet och även fått ärva en ergonomisk stå-matta. Det är faktiskt skönt att stå och jobba stundvis. Ska skaffa mig en liten orkidé till mellanfönstret också.
 
 
 
 
Jobbigt det där med maten varje dag. Ena tonåringen är jättehungrig hela tiden. I går blev det sushi till 3/4 delar av familjen plus en gäst. Noah äter inte sushi, han fick annat. Det måste ju vara den godaste rätten någonsin. Första gången jag åt det var i Los Angeles 1988 tror jag. Var inte jätteförtjust första gången. Gång två i San Francisco ett år senare blev jag däremot fast.
 
 
Två sötisar på väg till skolan i morse.
 
 
Läckert lite ironiskt smycke till oss lite udda själar som vågar vara oss själva.
 
 
 
 
Kolla vilka söta kaktus stenar. Ska nog måla lite stenar i sommar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela