evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Mer träning och supergod smoothie

Publicerad 2017-07-17 14:40:00 i Allmänt,

 
Jag fick med Noah till Kvarntorpshögen i Lördags. Först åkte vi till Collan och fikade och pratade. Hon bjöd över oss på grillat lite spontant, så vi åkte till Kvarntorp innan.
Det gick mycket lättare för mig att ta mig upp dessa 427 trappsteg denna gång och benen skakade inte vid nedkomst och dessutom minimal träningsvärk. Skönt när det går framåt och man orkar mer.
 
 
Riktigt fin utsikt från högen.
 
Noah fångade riktigt bra Pokémons på högen.
 
 
 
 
Jag fattar inte hur han klarar detta så lätt. Går framåt och bakåt utan minsta problem. Han har alltid haft lätt för all klättring ända sen han var liten. Utan problem klättrade han upp i lyktstolpar och lianer.
 
 
 
Det smakade bra att få sätta sig och äta utan att behöva laga mat. Så lyxigt att slippa. Gott var det också. Jakob grillade fläskkarré och lammspett.

Vi underhöll husdjuren så länge och åt sen i bersån.

Jag har sagt att under semestern ska jag försöka aktivera mig med motionsträning minst varannan dag och det har jag gjort. Fast jag inte behövde så tog jag en morgonpromenad igår. 4 km i duggregn. Tog några fina bilder på vägen.
Sådana här blommor älskar jag för min mormor och morfar hade dessa i sin trädgård i Nora. Jag vet inte vad dom heter, vi kallade dom för soptippsblommor för de döljde deras kompost. Jag har försökt plantera dessa i vår trädgård men de tog sig inte. Grävde upp några från grannen.
 
Vacker och ljuvligt doftande  lavendel.
 
 
 
 
 
 

I dag tog jag en cykeltur till Glanshammar och tillbaka.i blåsten. Det blev 12 km. Jag hoppade in på Ica och köpte ingredienser till en smoothie jag sett recept på.
Mycket snygg och god.
 
 
 
 
 
 
 
Här kommer mitt resultat, inte lika snyggt men gott.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela