evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Semesterlunk

Publicerad 2017-07-15 11:01:33 i Allmänt,

Det är svårt för mig att bara koppla av på semestern. Det är det jag behöver och jag försöker men blir så fort rastlös. Här försökte jag ligga i solen och lyssna på ljudbok. Gick inte så bra, det slutade med att jag tog en cykeltur.

Det blev en runda på en mil, vilket är bra för min kondition. Den är ju som bekant urusel och att cykla ensam i min egen takt var mycket bra.

Malte och jag har varit till banken och fixat med hans konto, så han får in sin lön och studiebidrag direkt. Fixat med bank-id och så. Fikade på stan när vi ändå var där. Här är han snyggot :)

Sen skulle vi åka till självplock av jordgubbar. Det var stängt. Åkte till två olika utan resultat. Det blev många mil och inga jordgubbar. Jäkligt irriterande.
I går åkte jag runt med farmor så hon fick handla lite. Det blev både kläder, städprylar och blommor. Hon fick sen gös, färskpotatis och kantareller till lunch hemma hos oss. Och fika såklart. Hon var så nöjd efter en heldag med fix.
 
Hon fick även en enorm tomatplanta av Micke som vi installerade på hennes balkong.

Här kommer receptet på en kaka jag bakade.
 
 
Chokladkaka med cheesecake fyllning
 

Gårdag kvällen tittade jag på detta skådespel på vårt gärde. Blixtfort går det, från säd till sockerbitar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela