evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Tjo i Tjögsta

Publicerad 2017-07-02 18:19:00 i Allmänt,

Lördagskvällen ägnades åt att cykla 2,2 mil T o R mellan hemmet och Tjugesta. Vet ej om jag kan skylla på min astma fullt ut, men det var riktigt jobbigt för andningen. Dålig kondis har jag ju också såklart, men astman gör sig påmind så fort jag anstränger mig. Och vi som ska cykla Hemfjärden runt i sommar igen. (4,5 mil)
Tur man kan ta en paus i alla fall.
Väl framme i Tjugesta eller Tjögsta som lokalborna säger så var det dags för lite festival. Det var Lisa, Olle, Malte, Micke och jag.
Här sålde de skivor och spelade grammofonskivor så folk dansade lite senare...
Massor med folk, god mat och lokal pale ale och glass.
Haloumiburgare med aioli och sötpotatis fries.
 

Tre artister uppträdde, det var nån tjej, en kille från Dalarna som hette Stiko Per Larsson och kvällens höjdpunkt Thomas Di Leva. Han är så jäkla härlig och suverän.
 
De följande tre bilderna är lånade från Tjo i Tjögstas Facebook sida.
 
 
 
 
 
I dag tog Malte och jag en tur till Götlunda för att äta glass. Det hade vi redan bestämt sen innan, men nu hade dom ju Götlunda glass på festivalen så vi smakade redan då. Men vi åkte ändå. Inte lika god som Nora glass men klart godkänd. Dessutom behövde Malte komma ur huset lite eftersom han haft begravning för hans älskade vita molly fisk Credence som tyvärr dött. Han tillverkade en liten kista och begravde den i fisk-graven.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hann även in en sväng på Dollar store i Arboga som hade gigantiska vinglas.
 
Suger ut det sista av pionerna. Åkte ner till farmor med ett gäng också.
 
 
Köpte med lite nya blommor till farmor och hittade ett Eucalyptusträd. Kunde inte motstå. Det är mitt tredje träd, de trivs jättebra ute men så fort jag tar in dom för övervintring torkar de ihop och dör. Tips på övervintring av dessa träd mottages tacksamt. Jag älskar Eucalyptus som jag skrivit tidigare i mina första inlägg på bloggen.
Malte och min älskade lilla Farmor på hennes balkong.
 
 
 På Tisdag är det 4 th of July och det måste ju uppmärksammas i vanlig ordning.

2016
Besök av Amerikanare
 
 
2015
På besök i USA
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela