evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Fiskar, växter och hår

Publicerad 2017-06-30 08:04:00 i Allmänt,

Den här lilla räkan som heter Bert var så här liten när han liftade i fiskpåsen hem till Malte.

Nu har han växt till sig och blivit stor räka.

Nu har Malte köpt lite nya fiskar och växter. Dessa två ser rädda ut.

Räkan Bert har fått några blå räkkompisar

Se köpte han en mal till som han döpt till Malin.

Det är så fint på gärdena hemma och mina favorit blommor Pion och Ringblommor blommar för fullt.

Maltes smultron och jordgubbar blommar.

Salladen växer som ogräs så nu är det bara att gå ut och plocka vid behöv. Det bästa som finns!

I Tisdags var Noah hos frissan i sex timmar. Han blekte håret två ggr och efterbehandlade med något så det blev mer blont. Färgade rötterna mörka och klippte lite. Det blev jättefint. Ungefär samma färg som han hade när han var liten.

Noah Guldlock i Grekland.

Min kompis Zigge hängde med mig i kvällssolen. Han är lika mycket hos oss som hemma. Tyvärr ska han flytta till stan snart och vi kommer sakna honom. Världens mysigaste hund, jag har aldrig hört honom skälla. Jag är annars inte särskilt förtjust i hundar, särskilt inte de som ständigt skäller.

Zigges Norska släktingar hade med lite drickor från Norge i helgen. Denna blev kvar...Singo...så roligt. Dom är roliga Norrmän. Detta var som Sprite men hette Singo.

Fick en jättefin handduk i sommarpresent av Lasse på jobbet.

Avslutar med några fina bubbel-tips

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela