evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Mello förberedelser

Publicerad 2017-03-09 11:27:00 i Allmänt,

 
Skitväder!
 

 

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg om sarkasm på jobbet så är det även en hel del jäkelskap. En stackare får alltid massa hyss utförda i sitt kontor och på sin bil. I går såg det ut så här när han skulle in.

 
Tonen är rå men hjärtlig som vi brukar säga. Känsliga göre sig icke besvär att vistas i vårt fikarum.
 
 
 
Så här såg det ut i somras när hans tangentbord byttes ut mot ett utan tecken.
Han har fått blinkande fälgar och regnbågsfärgad dragkroksknopp. Knoppen har även tagits bort och satts på en annan kollegas bil. Ja listan är lång med roliga hyss.
Dessa två kollegor var oskyldiga denna gång men en av dom brukar vara den värsta bråkstaken. De var bara så glada för de hade synkat tröjorna.
 
 
Jag förbereder mig för fullt inför Mello resan på Lördag. Jag har i alla år saknat en bra weekend väska. Köpte en i går på Coop Forum för 300.-. Det var 300.- rabatt på den. Perfekt att ha med på helgäventyr eller konferensresor.
 
Jag har fixat med bubbel, snacks, kläder, partyväska osv
Tyvärr är jag väldigt förkyld fortfarande och som inte det vore nog har jag fått skitont i lägre delen av ryggen på höger sida. Vet ej vad det är, känns som det sitter i mjukdelarna i alla fall. Min hobbydoktor tror det kan vara ryggskott. Det har jag aldrig haft och vet inte hur det ska kännas. Trodde det var mer att man hade ont i ryggen alltså skelettet.
Nåväl, det går nog över när man får i sig lite bubbel. Kan ju bli problem på Söndagen bara. Lisa får väl köra mig i rullstol då eller så blir det färdtjänst hem.
 
Här är några bilder från tidigare år. Det blir femte året vi är med nu.
 
 
 
Första året.
 
 Förra året

Min favoritbild på min Idol Carl Bildt.
 
 
 
 Malte har bestämt att han vill ha Pacman kostymen när han slutar 9:an och på balen. Vi har även hittat vart man kan beställa den. Den är ju faktiskt väldigt cool och han gillar ju att ha sin egen stil.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela