evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

SJ´s idiotregler

Publicerad 2017-03-02 09:36:43 i Allmänt,

Detta är ingen reklam för SJ utan tvärt om. Jag är så jävla förbannad att jag har sovit dåligt.
Vilka jävla idiotregler dom har. Detta måste jag dela med mig av så ingen annan gör samma misstag som mig.
Min syster var snäll och bokade tågbiljetter till mig tur och retur Hallsberg-Stockholm när vi ska på Mello finalen. Hon får sina biljetter betalda via sitt företag men bokade mina samtidigt och betalade med sitt kort. Hon var dock inte så noga med att titta på priserna. 1190.- skulle mina biljetter kosta. Det kommer jag ju för tusan till London eller Paris för. Dessutom billigare och smidigare att ta bilen.
Hon hade bokat ombokningsbara biljetter så jag kollade ett tåg som gick 4 minuter senare och då blev det helt plötsligt 460.- billigare på en resa. Dessutom hade dom tagit ut 100.- i avgift för hon bokade via telefon. Det är ju för tusan en halv biljett. Så jävla dumt och urdåligt.
Jag bokade om och trodde såklart att man skulle få mellanskillnaden tillbaka på kortet. Nej, det fick man inte. Man fick en värdecheck på en ny SJ resa som man får nyttja vid nästa resa.
Nu reser vare sig jag eller min syster väldigt sällan privat via tåg så det har vi ingen som helst användning för. Vem fan vill ha en SJ värdecheck? Det var det absolut dummaste jag någonsin varit med om.
Är det bara jag som upptäckt detta? Varför har man aldrig hört detta förut?
Jag ska släppa detta nu men var tvungen att skriva av mig och varna andra.
Tjejen på SJ föreslog att jag kunde sälja värdechecken till någon annan. Garvar på mig, ska jag lägga ut den på blocket eller? Vem fan vill ha den?
Enda sättet att få pengar tillbaka är om man avbokar och har läkarintyg. Har god lust att skaffa det bara för att markera och sen boka nya biljetter.
 
Så nu är jag lugn.
 
Tänker i alla fall inte köpa något att förtära på tåget utan köpte två små bubbelflaskor till oss som vi ska smygdricka. Matsäck ska jag ta med också. Och spilla och drälla ska jag göra så jag får valuta för pengarna.
 
 

Fick en bild av Lisa nyss att hon fått "åkbanden" skickade till sig. Det är de eftertraktade efterfest vip-banden som hennes företag får. Vi brukar inte få dessa, iallafall inte jag. Utan det brukar ordna sig ändå med kontakter dom har med Live Nation eller via gästlistan. Hoppas det går bra även i år. Det är jag värd efter denna jäkla SJ bajsmacka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela