evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Helgens pyssel

Publicerad 2017-05-08 11:59:07 i Allmänt,

Malte fick ju bl.a ett litet akvarium när han fyllde. Nu har han inrett det. Han var till akvariekällaren i Lördags och handlade inredning. Nu är det bara fiskarna kvar.

Jag har hunnit röjt både inne och ute. Planterat lite.

Jag mosade några hallon för att få kärnorna. Ska försöka gro en planta.

Satt även en körsbärstomat som jag delade på. Vi får se om det tar sig. Eftersom vädret är lite labilt fick krukorna lite plast på sig.

Myntaplantor är planterade.

Satt en planta förra året som tar sig (den längst till höger) Jag hade en mynta planta som tog över hela landet, den tog jag död på med flit  för några år sen. Nu vill jag ha en enorm myntabuske igen. Blir många goda mojitos och te på dom bladen.

Min favoritört Koriander (Cilantro)

Rosmarin. Timjan och Oregano kommer upp som jag planterat tidigare år

Olivträd som överlevt vintern i garaget.

Apelsinträdet har också klarat vintern inomhus. Tyvärr överlevde inte mitt Eucalyptusträd.

I går vallade jag runt Farmor i lite affärer. Vi köpte en solstol och blommor till hennes balkong.

Hittade denna (Gröna) på Rusta som var lite mindre. Hon är ju pytteliten.

Det blev så fint men vi glömde två hängblommor till räcket över lådan.

Hon köpte ett par gosiga tofflor på Rusta och bad mig kasta hennes gamla fårskinnstofflor. Jag kollade på dom och dom var jättefina, fanns inte ett fel på dom. Jag frågade varför jag skulle kasta dom. Jo dom var så gamla och trasiga sa hon.

Nä, sa jag titta på dom! Hon granskade dom överallt och sa: - Fan också och skrattade. Aldrig får man som man vill. Så härligt att hon har humorn i behåll.

Hittad dessa roliga godisar på Rusta också. Köpte dom inte men de var roliga.

Dom här hittade jag inte på Rusta men tyckte dom var roliga. Ska göra sådana till min Gudson Nils födelsedag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela