evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Jobb, pyssel och trädgård

Publicerad 2017-05-14 19:47:00 i Allmänt,

Malte har nu fixat fiskar till sitt akvarium, och det smög med en lite räka på köpet.

Han har stylat så fint så fiskarna trivs säker bra.

Malte och jag hade en fin Lördag med lite utflykter. Dels till Tant Grön i Vintrosa. En handelsträdgård med butik och servering. Vi hade för avsikt att äta där men det var sjukt mycket folk. Hann med en loppis i Vintrosa också.

Lunch och fika blev det i stadsparken. Handelsträdgården.

Det blev ett lite besök i Vadköping också.

en handlade vi blommor och mat. Micke och Noah skulle iväg till Stockholm för att gå på WWE wrestling på Hovet.

Det hade varit mycket bra.

Malte och jag kollade på film. Alvin och gänget och senare Eurovision Song Contest.

Eurovision var lite som denna film scen. Jäsp. Sov en stund.

Malte har fixat ihop sin modell-bygge-gitarr han fick i födelsedagspresent. Det fanns ingen instruktion med, men han har googlat och fixade ihop den med lödning, målning, lackning, slipning och satt dit strängar och stämt den.

Han ville ha en sliten look så han slipade lite på målningen.

Mina sparade pelargoner från förra året hade några tagit sig och jag hade ställt ut dom i solen. Vad hände då? Jo det blev svinkallt och snö igen. I Maj!! Dom blev ju så klar ledsna och det som börjat grott var borta.

Jag har testat att plantera om dom igen, får se om dom tar sig.

Har dock köpt helt nya pelargoner och murgrönor.

Jag älskar verkligen pelargoner. Detta är lycka i krukor.

 Malte spelade gamla LP-skivor för mig medans jag grillade.

Jag kanske skulle börja röka, verkar vara bra för min astma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela