evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Bakslag

Publicerad 2017-11-19 20:41:00 i Allmänt,

Det har varit en jobbig helg för en av dem jag älskar mest med ett bakslag. Vi pratade om nästa steg i processen och framtiden vilket blev ett stresspåslag med ångest. Jag tar inte ordet ångest med lätthet och missbrukar det inte nu när jag sett vad ångest är. Det är inte att leka med, men nu har vi verktyg att veta hur man stoppar en attack. Den bästa medicinen och terapin är helt klart vänner. Idag har vi haft vän terapi hos våran Collan. Finns inget bättre för själen, även för mig. Om hon ändå förstod vad hon betyder för oss. Vi säger det hela tiden men jag tror inte hon förstår. Vi kommer till henne som spillror och kliver ut därifrån lättade och glada. Otroligt och fantastiskt, vilken kraft. Den själen har varit med ett tag.....många liv. Vi är så tacksamma för de vänner, familj, kollegor och grannar som stöttar oss och står starka vid vår sida trots våran livs-svacka. Det betyder allt.
Härlig smyg-jul-fika och mysig stämning i det hushållet.
Skylten ovanför fönstret har jag gjort.
 

Hon hade köpt en sån fin present till mig från London. Jag fullkomligt älskar den. En jul-matlåda-påse från Disney Store.
 
Och den här söta necessären från Skönheten och Odjuret hade hon köpt till sig själv i London. Helt underbar.

Söta Morris sov så gott vid den nya fina tavlan som gjorde Emils gamla rum mycket större.

Annars har det blivit lite bak och  förberedelser inför Thanksgiving som vi ska fira i sedvanlig ordning med grannarna på Torsdag. Kalkonen får jag fixa på Onsdag, men måste nog inhandlas i morgon så den hinner tina.
 
 
Frukostfrallor.

Pumpa pure tillagad till pumpapaj och pumpkin spice latte

I går gjorde vi Sushi bowl och drack gott vin. Maltes flickvän Robin kom på maten vilket var jättegott och lätt sen kom även granngubben Hasse över. Härligt med folk i huset fast vi inte är på topp.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela