evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Mer utomhusaktiviteter

Publicerad 2017-11-12 17:27:00 i Allmänt,

 
 
 
Strålande solsken denna Söndag. Självklart måste jag utnyttja det och tanka sol och energi som jag så väl behöver. Terapi för själen. Började med att pyssla med det vi plockade i går i skogen.
 
Materialet tog slut ganska fort så jag och Malte tog en tur till skogen och plockade lite mer ris och smågranar.
 
Spanade in en jättefin julgran men den blir nog för stor.

Vi plockade lite granar med rot som vi ska ha inne så småningom. I glasvaser.
 
Plockade även två små enar med rot.
En liten garn att ha på trappen...det kommer bli en ljusslinga i den lite längre fram.

Denna söta stubbe med mossa på fanns i en-dungen. Ser ut som ett gristryne eller en Alien.
 
Av enen blev det ett krans som ska sitta på dörren. Ska ha den naturellt bara ett enkelt snöre i.
 
I dag är det Farsdag. Min pappa heter Kent och bor i Skene alltså en bra bit härifrån. Jag har pratat med honom i telefon och önskat grattis på Fars dag.

Mina killar har grattat sin pappa Micke på Fars dag med ett paket. Malte fixade så fint och gjorde paketet som en katt. Sen åt vi god mat från Coco Thai.

I går sa min syster att hon jobbar med Melodifestivalen igen och att det kan bli så att jag får hänga med i år igen...så himla roligt. Det är ju alltid årets höjdpunkt med lite glitter och glamour om massor av bubbel. Tror det blir 6:e gången i så fall.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela