evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Smygpynt

Publicerad 2017-11-26 17:13:41 i Allmänt,

 Om man ska hinna få fram adventspynt med min halvfart får man börja i tid. Jag är normalt världens snabbaste person och avskyr när det går långsamt. Men tyvärr har min ork begränsningar nu och det lider jag fruktansvärt av. Det är inte jag att vara långsam och seg. Tyvärr blir jag trött och får sätta mig mellan varven men kör ändå på snart igen eftersom jag blir så rastlös.
Har placerat mina granar i glasvaser och tagit in ett par hyacinter.
 
(null)
 
Planterade denna i ett vinglas.
 
(null)
 
(null)
 
(null)
 
Ett par fönster är klara. Detta är köket, sen har jag fixat hallen uppe och nere.
 
(null)
 
Ljuslyktor ute är klara
Och kransen fixade jag till idag och hängde upp på dörren. Jag är minimalist och gillar inte krimskrams utan vill ha allt enkelt och lantligt.
 
Micke har fixat en utegran.
(null)

Hittade lite skyltar i lådorna...dom får ligga kvar ett tag till.
(null)
 
Mammas julstrumpa och förkläde kan dock komma till användning.
(null)
 
Min älskade kaffemugg är framme...
(null)
 
Den har dessutom en minime som man ska hänga i granen.
(null)
 Jag fick ju en sån fin matlåda väska av Collan som hon köpt i London. Döm om min förvåning när jag packade upp en liknande som hon köpt till mig förra året. Hade jag totalt glömt bort. Nu kan jag ju varva mellan dessa finingar.
(null)
 
Jag är så glad att jag slår in mina älsklingssaker i fint Musse papper från Disney store. Det är lika roligt varje år att öppna paketen och glädjas åt sina fina julsaker.
(null)
 
Pepparkaksburken fick komma fram....
 
Sen blev det faktiskt lussebullebak i morse. Tog med några  bullar och hyacinter till farmor. Tog fram hennes julstakar och stjärnor.
Receptet är Collans och helt klart det bästa jag provat. Drar dock ner en aning på sockret.
(null)

(null)

 Vi hittade dessa i en låda som jag fick. Det är underlägg till smörgås. Vi hade sådana när jag bodde hemma. Nostalgi och praktiskt. De vi hade hemma var dock mörkt trä. Tror min syster har samma nostalgi för hon köpte likadana på en loppis i fjol.
 
 
En exotisk frukt i fruktfatet.
 
Sen måste jag dela med mig av bilder från vår ipad när vi tävlade på vår senaste konferens i Oktober. Jag har skrattat så gott åt dessa i veckan.
 Vårat lag 1 tog hem segern i denna tävling med all rätt då vi i utelaget var de mest tävlingsinriktade människorna på stället. Vi hade även tre inne som läste karta och gav oss uppdrag.
 
 Ser ut som vi letar blåbär men detta var ett av uppdragen.
(null)
 
 
 
 Lägger pussel
(null)
 Bästa partytricket... vi sover. Detta är vårt företags VD och min kollega på Kundtjänst i Stockholm. Bästa lagmedlemmarna.
(null)
 
En VD står på händerna...ser ut som han har frisyr.
(null)
 
Cyklar
(null)
 Den onde, den gode, den fule
(null)
 
Ett nummer vi skulle leta efter
(null)
 Ballerinor
(null)
 
You tell me.... ingen aning m vad vi gör.
(null)
 
The Beatles skivomslag
(null)
 
Pussar en insekt
(null)
 
Bästa bilden ever... bockarna Bruse
(null)
 
Ja, det var värt all möda för vi kammade ju hem guldmedaljen. Skitroligt hade vi!
(null)
 
(null)
 
*******************************************************************************************************************************
 
Den här bilden tycker jag förklarar bar varför vi ska äta Svenskt kött om vi ska äta kött alls.
 
(null)
 *****************************************************************************************************************************
 
Lite annat klokt
(null)
 
(null)
 
(null)
 
 
Och i all denna drama och överdrivenhet med Black Friday tycker jag att Systembolagets  annons var bäst.
(null)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela