evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Chai Latte

Publicerad 2017-10-06 13:11:39 i Allmänt,

 
Örebros vattentorn Svampen lyser så rosa och fint nu i Oktober som är den rosa månaden.
 
Dessutom var det fullmåne i går och den lös upp ordentligt. Tyvärr är det omöjligt att få en bra bild på månen med mobiltelefonen.

När någon man älskar mår dåligt och de säger att de är sugna på något särskilt, som i detta fall Chai Latte. Då flår man land och rike runt för att hämta Chai Latte. Nu hittade jag dessutom denna sorten som man enkelt kan blanda ut med vatten. Riktigt god enligt beställaren. Såklart är de riktiga från caféer bäst men i nöd funkar dessa. Har man tid kan man göra från scratch.
 
 
 
 
 
Eller så här:
 
 
I går var jag och Malte på den nyöppnade Dollarstore i Örebro. Av alla Dollarstores jag varit på så var denna den bästa. Fanns massa roligt och fint.
Vi letade främst efter Halloween saker såsom löshår till en viss karaktär.

Fanns mycket kul...
 
Jag önskar jag kunde ha den här. Fanns som störst i storlek 12-14 år. Kommer jag i den tro?
 
Julgrejor hade dom också...köpte lite krams.
 
 

Fina resväskor och vaser fanns det...

Vi köpte en sån här badkarspropp till Noah som skoj. När Noah och Malte var små badade dom alltid tillsammans. Det slutade nästan alltid med att en bajskorv kom flytande och Malte fick panik. Ja ni förstår ju själva vem som var boven. :)
 
Detta kom med hem också....
 
Muggar till Jello-shots till Halloween och en pump att häva skyn med till kalkonen runt ThanksGiving.
 
 
Halloween gals och små skålar. Kanske att ha chili och fling-salt i till Pumpasoppan.
 
 
I dag har vi återinfört Fredagsfrukost på jobbet. Riktigt mysigt...alla lägger en slant sen fixar vi gemensam frukost.
 
Fick denna av en kollega häromdagen.... han tycker nog jag bossar honom för mycket :)
 
Sen fick jag godis av en annan kollega.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela