evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Förberedelser

Publicerad 2017-10-08 17:39:00 i Allmänt,

En otroligt vacker bild av Örebro slott. Vet ej vem fotografen är men det är inte jag.

 
Denna bild är av Esplundas Herrgård i dimma och passar bra nu när Halloween närmar sig. Fotograf: Katarina Pilotti (min granne)
Och denna vackra ekollon bild har en gammal skolkamrat från Karlskoga tagit :Maria Simonsson, en fantastisk duktig fotograf.
Malte och jag var på stan igår för att handla tyg och grejer till hans outfit till Halloween. Han provsminkade sig i förrgår, men den bilden kan jag ej lägga upp för då avslöjar jag vad han ska vara. Vi gick till Panduro också och de hade roliga skyltar och stenar.
En sådan skylt borde varje Örebroare ha....Det går aaaaldriiiig!
 
Rymdis masken var väl för söt. Från filmen Toy Story. En av ungarnas favoritfilmer när dom var små. Vi har all gubbarna och  Woodys och Buzz Lightyears utklädningskläder. Buzz vingar sydde jag till Noah eftersom de inte fanns att köpa.
 
 
 
 
 
Jag säger det igen....
När någon man älskar mår dåligt gör man allt för de små glädjeämnena. Och när man hittar en favoriträtt som denne inte ätit sen när den  var i USA då blir man överlycklig. Vi hittade Orange Chicken på en Kinesisk restaurang på Krämaren som heter Chop Chop
Så glad jag blev när jag såg den...har inte sett den maträtten någonstans i Sverige innan. Och det blev lyckat...någon blev glad.

Mina grabbar och granntjejerna ägnade sedan Lördag kvällen åt att designa och sy på Maltes outfit. Så duktiga och kreativa. Malte gjorde ju grovjobbet men fick lite hjälp. Jag serverade Pumpkin Spice Latte till det hårt arbetande ungdomsgänget.
 
 
 
 
 
 
 
Söndagen avslutades med att jag och Malte tog med min farmor till Marieberg för lite shopping och fika. Hon handlade både byxor, morgonrock och en klocka. Så roligt att hon är shoppingsugen vid 91 års ålder. Förra veckan när vi var till vårdcentralen ville hon in på apoteket för hennes Dag och natt kräm var slut. Så härligt att hon är mån om utseendet. Och slät är hon, ser inte ut som en dag över 70 lilla gumman.
 
Avslutar med en god smoothie
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela