evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Grönkål, fix och trix

Publicerad 2017-10-25 20:21:00 i Allmänt,

Jag var på Lidl för att köpa lite Halloween snacks och hittade ett storpack av färsk grönkål. Brukar ha det i juicer och sådde även grönkål. Den blev tyvärr uppäten av några insekter. Hursomhelst så tänkte jag prova att göra grönkålschips. Det var inte gott. Däremot gjorde jag en utsökt grönkålssoppa som jag åt med ägg, typ som spenatsoppa.
 

Malte och Noah har karvat pumpor och jag tog reda på pumpaköttet som jag ska ha till soppa.

Trofén till bästa utklädning är fixad.

Lite kakor är bakade och fixade.
Spindlar, fingrar och gravstenar.
Spindelbenen löste vi med hjälp av en kollegas bra idé att lyfta på locken och lägga dit snörena. En klick glasyr så fäste locken igen. Tipp Topp!
 

I morgon måste jag ut och köpa mer hjärna. Vi ska ha till labb-burkar med hjärna och ögon. Gärna(Hjärna) Hjärta också, men det har jag inte hittat någonstans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela