evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Tomater och bränder

Publicerad 2017-10-15 18:54:00 i Allmänt,

Är det något vi har gott om är det tomater.

 

Detta är de som inte är helt mogna ännu. Vi har ett gäng i kylen som är mogna dessutom.

Min farmor som fått en planta har massor med tomater på sin och plockar och plockar. Jag och Malte var hos henne i Lördags och höststädade på balkongen. Tomatplantan får dock stå en stund till.

Jag försöker komma i ordning inför Halloween men har så mycket på agendan. Datum är bestämt och lådorna inplockade..börjar så smått få fram lite prylar och Noah outfit är nu komplett. Malte jobbar på sin. Jag har en vision men har ej bestämt mig riktigt.

Detta var ett vackert foto från Instagram. Tänker att jag vill pynta lite så, med majs och pumpor.

 

Hittade lite Halloween pasta från förra året som jag ställt fram.

 
 
 
På tal om bajs-proppen i föregående inlägg så finns även dessa roliga i samma tema. Hade ju som sagt en badkars-bajsare för några år sen....
 
 
 
 

 

Björnbär har vi massor av men hinner inte plocka dom. Tog lite till frukost idag.



 

Fick detta mysiga foto på Facebook häromdagen. Ett minne från 2010, 7 år sen. Mina söner och Gudsöner. Vad mysigt det var när dom var så små, allt var mycket enklare då. Var man ledsen eller ner var det bara att titta på en mysig film ihop eller bygga lego eller så. Inte lika lätt nu.
 

Nu är det så att det brinner för fullt i mina gamla hemtrakter i California. Lite norr om San Francisco där många av mina bekanta bor. De flesta har jag hört ifrån via sociala medier, men en har jag inte hört något från. Hon bor visserligen högt upp i bergen som borde vara säkert. Mina andra bekanta är säkra förutom en som fått evakuerat, de har inte el eller fungerande telefoni och större delen av staden är nerbränd.

 
 
 
 

 

Normal så är det väldigt fint i Sonoma County, men torrt på sommaren.

 


Lite annat blandat
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-22 20:07:22

Hej! Vart kan man få tag i badkars proppen? :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-10-22 20:07:24

Hej! Vart kan man få tag i badkars proppen? :)

Svar: Hej! Dollarstore, kostade runt 20.-
Evalotte Book

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela