evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Lampor och lite annat

Publicerad 2017-09-24 19:10:00 i Allmänt,

 
Jag är väldigt förtjust i vackra lampor och älskar mina. Har några favoriter.
Dessa två är från IKEA, klassiker men vackra.
 
Denna är handgjord och klippt för hand av en bekant. Den var med på formex-mässan för något år sen.

 
Har två sådana klassiska fjäderlampor, vill gärna ha en som taklampa också men vill helst göra den själv. Det enda som saknas är tid...det tar ett tag att limma alla fjädrar.
 
Har två av dessa också...
 
 
 
 
Har köpt ingredienser till en av smoothisarna jag tipsade om i förra inlägget. Tyvärr inte hunnit tillaga någon än.
 
 
Däremot har jag tillagat några söta Västerbottenost pajer till helgens kräftor som vi åt med grannen.
 
 
 
 
Hjälmar kräftor
 
 
På utbildningen jag var på förra veckan, var det en av föreläsarna som lärde oss att bag in box även kallas klimakterie-festis. Hur kul som helst.
 
 
 
 
Sen har det förutom vår egna kris varit en hel del krishantering med grannar och vänner i helgen. Man ska inte tro man är ensam om problem...alla har sitt och man gör det man kan för att stötta och hjälpa andra trots man har fullt upp med sitt eget. Det faller sig naturligt.
Grannen har stöttats så till den milda gran att han är så oändligt tacksam och det är ju skönt att man kan vara till hjälp.
Denna vän har råkat ut för ett mordförsöken av en människa i psykos. Så otroligt tragiskt för alla inblandad. Fysiskt ok men psykiskt helt förstörd så klart. Gärningsmannen är häktad.
 
 
Obs, redigerad bild för att skydda min vän.
Gärningsmannen hade sagt: - Varför kämpar du emot...då tar det ju bara längre tid.
Sonen räddade hans liv.
Sonen som bara har sin pappa som trygghet såg sin far kämpa för sitt liv. Ofattbart tragiskt.
 
 
 
 
 
 
 
Ta hand om er därute och var snälla mot varann.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela