evalotte.blogg.se

Min vardag och mina tankar

Grillning

Publicerad 2018-04-23 06:31:00 i Allmänt,

 
 Grillning hos Mickes föräldrar i Lördags. Irene hade fyllt år i veckan så vi grattade henne.
 
 
 
 
Hon gjorde fried rice på muurikkan och Nicke grillade spett.
Micke fick en Muurikka av mig förra året när han fyllde, den har vi aldrig använt. Tog inte ens fram den förra året.
 
Det blev fantastiskt gott. Nicke glömde jätteräkorna till spettet så dom mumsade vi på efteråt.

Micke fick en moonshine av Robin och Kajsa i efterskotts present.
 
 
 
Malte och jag handlade presenter, mat och akvarium-grejer igår. Han har ju satt upp ett till akvarium, nu fattas bara fiskarna. Åkte till min farmor också och tog med henne på en promenad till affären så hon fick handla. Så skönt i det fina vår vädret.
När vi kom hem grillade vi fisk knyten med mandelpotatis till.
 
 
 
Milo njöt av vårsolen på en gräskulle.
 
Malte och Sushi myste vid husväggen och lyssnade på Ebba Grön.
 
 
 
Några jobbade på gärdet.
 
 
Jag har köpt nya vårskor. Vans slip on´s i skinn. De skulle vara beige, färgen hette sand. Men de var mer åt det ljusrosa hållet.
 
 
Förskräckligt sorgliga nyheter i helgen om för tidiga dödsfall. I dessa båda fall tror jag att det var psykisk ohälsa som orsakade dom. Inget bekräftat men man kan läsa mellan raderna.
Tim Bergling och Verne Troyer.
 
 
 
 
 
Fint skrivet på Vernes Instagram.
 
Så sorgligt.
 
 
 
 
  (null)

(null)

Klicka på länken nedan och läs detta tänkvärda om att man inte kan se på utsidan hur man mår på insidan. 

 


Ungdom U visade mig i Lördags vad de första tatueringarna U ska göra har för mening.
 
 
Semikolon ;
 Katt-tass (Ska göra Sushis tass-avtryck)
 
 
 
 
 
 
Otroligt fint och meningsfullt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela